2006-12-14

Torsdag



Man brukar ju säga att tiden flyger iväg, och det ser ju kyrkklockan ut att göra...men det kan den gott göra, för den har då inte visat rätt tid så länge jag kan minnas...*ler*.

Idag var det blåsigt och regnigt så cykeln fick stå kvar i källaren och jag gav mig åstad för att ta bussen för att komma till jobb. Jag är inte något bussåkarproffs, men jag har kommit fram till att det smidigaste sättet, är att byta buss nere vid centralen, och där har de verkligen lyst upp tillvaron för oss bussåkare.


Lyktstolparna är inklädda med nät som är fullkomigt täckta med smålampor, och det är riktigt mysigt att stå och vänta på bussen där nere, även om det regnar smådj***ar.

På hemvägen smet jag inom Form Design Center och köpte ett gosedjur till Darlings gravida brorsdotter i USA, eller rättare sagt till hennes ännu så länge ofödda baby.

Hon ska ha babyshower (hmmm, undrar om det stavas så, men det låter så när hon pratar om det i alla fall) efter trettonhelgen och min svägerska ska åka över till henne då och vara kvar över förlossning och dop, så vi tänkte passa på att skicka med presenterna med henne för att vara säkra på att de verkligen kommer fram.

Form Design Center är ett ställe, där jag hur lätt som helst skulle kunna spendera en förmögenhet, och dessutom är tjejerna som jobbar där genomtrevliga, så varje gång jag har varit där så har jag handlat något, det går helt enkelt inte att låta bli...*ler*. Den här gången besinnade jag mig dock och det blev bara det här gosedjuret från Kalikå. Deras grejor är bara sååå ljuvliga, mjuka och gosiga, härliga färger och så enormt välgjorda att de tål att älskas av oömma barnhänder i många år.

När jag sen kom hem, lite lätt genomvåt, så låg det ett kuvert adresserat till mig. Jag kände inte igen handstilen och öppnade det nyfiket. Det var en film som Linda (http://lindalotta.blogspot.com/) hade skickat till mig. Tack snälla goa du, jag blev glad i hela figuren. Tänk så snälla människor det finns!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med paketen till posten. Idag fick jag TRE stycken...En från bokantikavariat, 3 glasögon till påseende och Skrivarkalender 2007.

Mildamakter sa...

Wow - det var inte illa...jag håller med dig om att paket är roligt, framför allt sådana som är totalt oväntade :o)

Bambi sa...

Men vad gulligt! Sånt värmer i hela kroppen!

Mildamakter sa...

bambi: mmmm ;o)