2006-12-26

Tisdag



Ännu en dag i slapphetens tecken. Vi hade tänkt oss en tur till Bokskogen för att få lite fart på kalorierna som samlats i kroppen, men det började regna precis när vi satte oss i bilen, så vi bestämde oss för att åka till IKEA och köpa ljus i stället.

Jag var där tre (3) ggr före jul för att köpa värmeljus, men de var slut vareviga gång, det fanns bara värmeljus med doft kvar, och det kan vi inte ha.

Den fjärde gången jag körde ut dit, så fick jag tag på den sista påsen värmeljus som fanns på pallen, och det med risk för eget liv...milda makter som den sura, äldre damen blängde på mig när jag med dödsförakt nästan slängde mig på golvet för att sno den framför hennes händer. Hon hade dock tre påsar redan, så jag ansåg att det rent moraliskt sett var min påse som låg där.

Nåväl, idag blev det två påsar värmeljus och en ljustårta med sju vekar. Det är en heffaklump till att vara tung, men det är bara sååååå mysigt att tända den, så det var värt att slita lite extra för att få hem den...nåja, i ärlighetens namn ska väl tilläggas att det inte var moi som bar, om nu någon mot förmodan trodde det ;o)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Levande ljus hör till julens ljuspunkter, så att säga...

Anonym sa...

Äntligen! Tänk om du kom lite senare...

Anonym sa...

Håller med den var din!!
God fortsättning på dig vännen.
*kram*

Anonym sa...

Att de skulle kunna ta slut på IKEA känns overkligt. Det är ju dom som är den enda fasta punkten där, som alltid finns och som aldrig byts ut mot modernare saker.

Allt gungar.

Bambi sa...

Så läcker...Nyår kanske, fast inte åker jag till Ikea, lite sjävbevarelsedrift har jag kvar....*Ropar, "Väduren" vet du vaaa...* :-)))