2005-11-29

Proviantering

Nu har vi varit över i grannlandet i väster och provianterat lite flytade varor.

Först körde vi till Fisketorvet http://www.fisketorvet.dk/start.php där vi åt en god cypriotisk/turkisk buffé för det facila priset av 59 dKr.

Av denna blev vi så mätta av vi var tvunga att gå en runda i detta stora shoppingcenter, ja Darling kände väl inte tvånget antar jag, men han följde i alla fall snällt med och det är det som räknas.

Det var precis lagom mycket folk, inga köer och man kunde titta i skyltfönstren utan att behöva knö, vilket är precis rätt sätt att handla på enl mitt sätt att se.

Jag köpte ingenting (och tände glorian och tyckte att jag var en riktigt dutti tös), men jag tänkte på Mamselamsan, för det fanns banne mig guldskor i varje skoaffär och guldväskor i varje väskaffär, de måste läsa hennes blogg även i Danmark...*ler brett*.

Efter Fisketorvet bar det iväg till Bottleshop http://www.driveinbottleshop.dk/ där det blev några flak öl och några enstaka (host,host) flaskor vin, så nu reder vi oss över helgerna...tror jag...*flinar*

Hur som haver - det har varit en mysig dag, och den där Öresundsbron är nog det bästa som hänt Malmö på år och dar...minsann ;o)

3 kommentarer:

Malin sa...

Låter som en kanon dag...

Blir sugen på det där Turkiska..

Vi var just i Turkiet på bröllopsresa och maten där var ju outstanding!!!

dixi sa...

Kan inget annat än att hålla med ang bron :)

Anonym sa...

Julhandeln på ströget är ju så mysigt! Vilken smart idé med driven in bottleshop *ler*

God Jul!