2005-11-21

Duntäcke

Eftersom vi har haft årets första vinterkyla här i Malmö nu, så var jag extra inspirerad när jag skulle köpa duntäcke till mig idag.

Jag - som aldrig tidigare i livet har varit speciellt frusen av mig - fryser riktigt rejält från november till mars-april nånting, sen jag gick ner 40 kg, och eftersom vi bor i en lägenhet i ett hus som snart är 100 år, så är värmen inte den allra bästa, om man ska uttrycka sig försiktigt :o).

Jag har en elmadrass + två täcken och det händer att jag fryser ändå när jag har lagt mig...lite sjukt, jag vet.
Darling använder bara ett täcke och tycker att det räcker alldeles utmärkt, i de flesta fall åtminstone.

Nåväl, vi har som sagt var fått de första köldgraderna idag, och jag började leta efter mitt extratäcke i gårkväll, men utan att hitta det...tyckte att det var liiiite konstigt, jag menar, ett stort täcke kan ju trots allt inte gömmas på såååå ruskigt många ställen, men det var och förblev borta, så det var inte något annat att göra än att köpa mig ett nytt täcke.

Det blev ett mulligt, fluffigt täcke från Hemtextil, och förhoppningsvis så kommer det att leva upp till sitt utseende.

Tillägg: mamma ringde precis och jag berättade för henne om mitt mystiska försvunna täcke...HON kom ihåg att vi använde det täcket när vi möblerade om i våras, och behövde ha något under möblerna när vi drog runt dem, för att inte skada parketten, och när vi väl var färdiga med möbleringen, ja då var täcket också färdigt, om man säger så... så vi hade slängt det.
Ja tänk - nu när hon säger det så kommer jag ju ihåg, att det var ju just precis så det var, vilken tur att man har en åldrig, mentalt alert mamma när ens egen hjärna inte vill samarbeta :o)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också en frusen kvinna och vt inte hur jag skulle överlevt utan yllesockar och långkalsonger och fårskinnstofflor m.m....

Tips: Bada fötterna i fotbad varmt innan du ska krypa ner i sängen?

Mildamakter sa...

tant monica: tack för tipset, det ska jag prova :o)

Anonym sa...

Det är för hemskt när de äldre minns bättre än vad man gör själv... hur ska man då bli som gamling funderar jag.

Anonym sa...

40kg, jag är väldigt imponerad av dig!!
Ett tips: sov med duntofflor eller ha såna på dig när du lägger dig så slipper du frysa.

Anonym sa...

Var har du köpt din elmadrass

Mildamakter sa...

anonym: ja säg det du, det är länge sen jag köpte den...*funderar*...jag tror att jag köpte den på Coop, eller om det var Elgiganten, någotdera var det i alla fall