2005-11-21

Morgon

Det är tidig morgon, -2,5 grader ute och det ser ut att bli fint väder.

Hade tänkt att jag skulle ge mig iväg till gymet nu på morgonen så att jag sen har dagen fri till andra aktiviteter.

Gymet har för mig blivit den bästa rekreationen, mycket bättre än någon medicin, vem i hela friden kunde tro det?
Moi? - Skånes lataste tant!, men detta är väl vad man kan kalla ett typiskt exempel på att man KAN lära gamla hundar att sitta.

Det jag kämpar mest med nuförtiden är att inte fullboka almanackan utan att ge mig själv lite luft mellan mina åtagande, det är så himla lätt att hamna i de gamla hjulspåren och så hux flux är vareviga dag fulltecknade igen - och detta trots att jag är sjukskriven och egentligen har all tid i världen.

Det är så svårt att lära sig acceptera att skallen inte klarar av för mycket aktivitet, inte just nu i alla fall, och detta är en typisk grej som jag, innan jag blev sjuk, inte hade kunnat förstå...
Vaddå - det är väl bara att göra det man har tänkt sig - ha - pyttsan heller!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet precis vad du menar. En sak i taget och ingen stress.

Mildamakter sa...

Mmmm, det låter så lätt....och är sååå svårt :o)

Anonym sa...

Har oerhört lätt att hamna i gamla hjulspår fast jag inte ska... men med tiden ska det väl ge sig antar jag.