2009-02-01

Söndag 1/2

Så, nu var januari avklarad och nästan den första februaridagen med.

Idag har jag gjort något som jag skulle ha gjort i flera månader... jag har gått igenom vårt linneskåp och rensat bort allt som vi inte använt det senaste året och allt annat mög som bara har blivit instoppat där för att jag har varit för lag/velig för att slänga det direkt.

Det blev tre proppfulla stora papperskassar som försvann...och ändå har vi alldeles för mycket grejor kvar.
Jag tycker att jag borde ha lärt mig efter snart 30-års äktenskap, att vi aldrig kommer att använda det som finns längst in i skåpet eftersom både jag och Darling glömmer att det finns där och alltsåledes klarar oss alldeles utmärkt utan det.

Jag hittade både örngott och underlakan som inte ens var uppackade från de plastförpackningar de låg i när jag köpte dem, det måste väl i alla fall vara ett tecken på att man har alldels för mycket grejor?

Bot och bättring ska det bli, jag ska ikkkkkke köpa något mer i textilväg förrän det vi har är utslitet, och skulle jag mot förmodan (en gardering är aldrig fel!) köpa något så ska motsvarande grej slängas, det är då ett som är säkert!

Jag vet ju från vårt fritidsboende att man klarar sig på mycket mindre prylar och pinaler än vad man någonsin kan tro, så varför i himmelens frid är jag en sådan ekorre i stan??

5 kommentarer:

Hedgren sa...

Läste nyligen just det - en in = en ut! Säger hon som alltid varit en riktig hamster. Men jag har lärt mig att slänga på äldre dar. Det kanske är en mognadsfråga?!

Elisabet. sa...

Jag har två garderober.
I den ena har jag bara öst in sånt som inte används.

Egentligen skulle jag kunna kasta rubbet som är i den.

Och varför har jag så vanvettigt många kuddar ...!!!?

Mildamakter sa...

Hedgren: Det tror jag absolut att det är. Jag blir bättre och bättre på att göra mig av med saker ju äldre jag blir, så det gäller att ha tålamod, det inser jag :o)

elisabet: Ja garderoberna ja...det är nästa projekt för mig, vilket år som helst faktiskt ;O)

Monet sa...

Jag har flyttat nu så många gånger och varit tvungen att slänga och sortera. Det är ett hästjobb och varje gång kallar jag det för "dödsstädningen", den som man gör för att barnen ska slippa stå där sen med alla ens papper och prylar.

Det är befriande efteråt, lite feng shui sådär. Men jösses så snabbt det går att fylla igen alla hålen!

Jag har utmanat dig på den där bildutmaningen: man tar sin fjärde bildmapp på hårddisken, öppnar den och tar fram den fjärde bilden och lägger ut på sin blogg. Och så skickar man utmaningen vidare till fyra andra bloggare. Det var kul, i mitt fall blev det ett märkligt resultat. Lycka till!

Mildamakter sa...

Monet: men det är väldigt roligt att fylla i hålen ;o)
Utmaningen antagen, ska genast gå och leta i mina bildmappar!