2009-02-12

Torsdag 12/2

Så har även jag fått det röda kuvertet i brevlådan, och jag inser snabbt att det gäller att köpa på sig duktigt med garn under min tid som förvärvsarbetande, för när jag väl blir pensionerad så lär det ikkkkke bli pengar över till sånt. Jag såg till att kvickt stoppa undan det röda eländet där de andra kuverten av samma sort ligger och så är det bara att vara tacksam över att jag har så dåligt minne som jag har, och inte fundera något vidare över det.

Idag har jag äntligen gjort något som jag länge har önskat att göra, jag har beställt det här:
stickfodralens Rolls Royce . De är så underbart fina och jag riktigt känner att jag inte kan leva utan ett sådant...*flinar*

9 kommentarer:

Lena sa...

Med ett sådant fodral blir det du stickar upphöjt till konst, om det nu inte redan var det innan...:)

K sa...

Snyggt!
Har länge tänkt sy mig ett eget fodral, frågan är bara när jag ska göra slag i saken och byta stickorna mot symaskinen...

Lallis - liv och leverne sa...

Ja.. det röda kuyvertet gör inte mig heller så glad. *s*

Så fin bild!
Kram Lallis

Linda sa...

Hm, de där kuverten...
Jag öppnar de ibland, men oftast är det maken och så står han där och suckar och hummar och höjer på ögonbrynen och viftar på öronen.
Nä, det där med öronen gör han inte.
Men usch vad jag känner mig stressad av det.

Jättefint stickfodral!!

Elisabet. sa...

Hahaha .., jag har inte öppnat mitt på fem år ..-)

Kanske lika så gott det.

Men i år ska PV få kolla .., jag är rädd att jag bryter ihop och får en mental kollaps.

Å andra sidan kan man ju öva sig på att spela fiol fram till pensionen .., så kan man sitta utanför affären och hoppas på några slantar från snälla förbipasserande ..-)

Mildamakter sa...

panter; njaaaa,att kalla det jag åstadkommer för konst är nog att ta i så man spricker, men jag tycker att det är kul att sticka och jag mår bra av det, och det räcker för mig :o)

magalös: jag har också tänkt på att sy själv, men jag och symaskinen är bistra ovänner, så det hade säkert inte blivit till något mer än nervsammanbrott från min sida ;o)

lallis: undrar om det finns
n å g o n som öppnar det där usla kuvertet med glädje och förväntan...jag tror inte det :o(

linda: ja stressad är rätt ord för det...precis så känner jag mig med!

elisabet: men du - då börjar jag öva på munspel eller triangel, så kan vi spela ihop :o)))

Lallis - liv och leverne sa...

En fin alla hjärtans dag idag önskar jag dig.
Kram Lallis

Mildamakter sa...

lallis: tack detsamma min vän!

Elisabet. sa...

Ja, börja öva!

Vi måste förstås ha en gemensam sång/spellista .. jag skickar dig ett förslag så småningom !