2009-02-02

Måndag 2/2

Jag har blivit utmanad av Monet att jag ska välja min fjärde bildmapp och ur den ta fram den fjärde bilden.

Det blev ovanstående bild och jag kommer så väl ihåg hur allt var när jag tog bilden.

Det var juli -05, jag hade gått in i väggen för andra gången, rejält den här gången dessutom, och hade varit sjukskriven i nästan två månader.

Jag kunde inte läsa eftersom jag inte kunde koncentrera mig, kunde inte lyssna på radio eftersom jag var väldigt ljudkänslig, klarade inte av att träffa för många människor på en gång eftersom allt blev rörigt i skallen på mig då.

Darling hade gett mig en kamera eftersom jag tyckte om att fotografera och det fungerade jättebra med min skalle, det var precis som om världen blev mer fokuserad om jag tittade på den genom kameran.

Så var läget när jag den här dagen låg i min solstol nere på Österlen och tittade på molnen. Vi hade haft besök av några goda vänner som har två små barn som for omkring som små barn gör, och detta räckte för att ruska om min värld, jag kunde inte tänka en tanke färdigt innan nästa tanke tryckte på, och jag minns att jag tänkte när jag såg molnen på himlen, att precis så ser det nog ut i min skalle just nu.
Inga klara avgränsade tankar utan allt flyter bara omkring och det går slingor från den ena tanken till den andra. Kameran låg på gräset bredvid mig och jag tog bilden.

Det känns lite vemodigt att se bilden idag.

Det var tur att jag då inte visste hur lång vägen tillbaka till ett något så när normalt liv skulle bli.

Hade jag då vetat att jag efter fyra år fortfarande inte skulle vara tillbaka där jag var innan jag rasade ihop så hade jag blivit förtvivlad, likaså om jag då hade vetat att jag troligtvis aldrig kommer att bli helt återställd...MEN, jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv och jag har lärt mig säga nej på ett helt annat sätt än vad jag gjorde då.

Jag har lärt mig vilka krig som är värda att utkämpa och vilka krig som bara är att gå förbi utan att ta notis om.

Ja resan har varit lång för mig sedan den där julidagen-05, men jag skulle inte vilja ha de ogjord.

Nu skickar jag utmaningen vidare till:
Magalös
Morgondimma
Linda
Anna

Ni ska alltså, om ni vill, leta fram fjärde bildmappen och fjärde bilden, lägga upp den på er blogg och sen skicka vidare till fyra nya bloggare

6 kommentarer:

K sa...

Jag har antagit utmaningen, finns på bloggen under kvällen.
Moln är roliga att titta på, speciellt när det går att se olika figurer i dom.
Tänk att det ska ta sån tid innan man inser hur man själv fungerar ;-) Skönt att du lärt dig och kan må bättre framöver, jag är på god väg...
(PS: Länken fungerar inte till mig)

Hedgren sa...

Det är nog tur att vi inte vet vad som ligger framför oss... Då hade vi aldrig kunnat njuta av nuet.

Kram

Mildamakter sa...

magalös: vad kul! Nu ska länken vara lagad (förhoppningsvis!)

hedgren: så sant så! *kram*

Lallis - liv och leverne sa...

Men det är en kulig utmaning och härligt att se och läsa här inne hos dig, vännen.
Kram Lallis

Monet sa...

´WOW, MildaMakter. Vilken fin bild och vilken resa. Bakåt och hit!
Tack för att du antog utmaningen och att den blev så fin!!

anna of sweden sa...

Utmaningen är antagen.
Nu utmanar jag dig - i rättvisans namn! :)