2009-02-15

Söndag 15/2



Gudarna ska veta att jag inte är jordens mest tekniska människa. Jag har t o m blivit utnämnd till "teknisk morot" av en sötnos till teknikfreak en gång, men i ärlighetens namn har jag numera enl samma människa avancerat till "teknisk luftlök", vilket jag väl gissar att det bl a betyder att jag numera kan länka här på bloggen - under gynsamma förhållanden (att det är tidigare nämnda teknikfreak som har skrivit lathunden jag behöver för att kunna länka ö h t behöver vi väl inte orda något mera om, eller hur?)

Varför jag nämner detta just idag?...ja det sitter jag just själv och funderar över nu, har nämligen tappat den så berömda röda tråden...JO ...(nu kom jag på det!)

Jag har ju nån form av mojs på bloggen som visar varför ni har hamnat här hos mig, om ni har sökt på något specifikt för att hamna här, och det visar sig att förutom "citronsill" (som var fruktanslöst populärt i julas och om man googlar på just citronsill så hamnar min blogg överst, så det är kanske inte så konstigt) så är det "vilken hundras passar mig" som är det absolut vanligaste sökbegreppet för att komma till mig. Jag fattade först inte alls varför, men det visade sig, att jag i tidernas begynnelse har fyllt i nån sån test och redovisat detta på bloggen, och det genererar mig flera besökare/dag fortfarande.

Några som också hamnar hos mig är de som sökt på surdeg (inte så konstigt, jag är inne i ett baka-surdegsbröd-stim sen månader tillbaka) och de som sökt på ljudböcker (vilket jag också har skrivit något om). Tryckkokare är också ett populärt sökbegrepp tydligen...men oavsett vad ni sökt på, så är ni välkomna hit :o)

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och till mig kommer dom som söker på "stora bröst" ..-)

Ack. så besvikna dom ska bli!

Lilla B sa...

Hos mig hamnade den som undrade "bor älgar i lövhögar". De gör de inte - det kunde jag meddela.
Det är kul att se hur läsare hamnat hos en. Somliga blir säkert bitterligen besvikna.
Kanske särskilt den som sökte efter "den nakna jungfrun". Och så hamnar han/hon hos en dam som hyllar fleecetröjan.

Tankevågor sa...

Jag är i alla fall glad att jag hittade hit till dig en gång i tiden....hur det nu gick till. :-)

Mildamakter sa...

elisabet: säg inte det, säg inte det... ;o)

lilla b: hur kan man bara komma på att fråga något sådant?
Själv måster jag nog erkänna att jag tycker att fleece är betydligt mer tilltalande än vad nakna jungfrur är...*leeeer*

londongirl: gulle dig!!!!

Anonym sa...

Tycker att du ska ta ett snack med din lilla SÖTNOS *urk* till teknikfreak! Hon har låtit dig avancera.. fine MEN.. nog tycker jag det låter som att hon håller dig lågt. På alltför låg nivå, liksom. Hon BORDE ha lärt dig hur man:
1. Ställer in självfilminspelaren på mobilen! (= så du kan... när.. forts i nästa punkt -->>>)
2. .. filma (=när du sjunger hyllningssånger till henne)
3. Slänga ut ovan filmande här i bloggen!
4. .. så hon kan sitta framför sin skärm o flabba häck... ehh.. titta beundrande och skriva översvallande kommentarer!

DET tycker jag du teminstingen borde kräva av henne att hon lär dig. För jag tror hon utnyttjar dig i eget syfte just för att själv framstå som ett överintelligent teknikfreak.

Fult av henne.. tycker jag!!!

PS
Mina flesta sökord är - o ungefärligt lika många sökningar på de här: "baksten", "surdeg", "vildjäst", "platsbyggt kök", "pias blog" alt. "pians blogg" och sen en hel drös datatekniska begrepp.
Fast just nu är det allt med TPB men det är ju/väl övergående. Och lite småmärkligt är att de hamnar mest på inlägget "Köttmarknad" fast jag inte med ett ord mer än i taggningen nämner dom i just det inlägget :-)

Blablablabla... jag håller med du.. KEFFT PÅ MIG!

Mildamakter sa...

the Q: visst borde hon ha lärt mig själva tekniken, men eftersom jag älskar henne högt och rent, så tänker jag ikkkkke utsätta henne för min sk sång. Hon blir sig aldrig riktigt lik efter det nämligen ;o)

Anonym sa...

SNÅLJÅPA!!!

HON har ju både delat med sig av sin välsång till dig OCH.. både GJORT och SJUNGAT en alldeles alldeles egen sång till och för baara dig!

Snåla skåningskor är det värsta jag vet!!!

Tvi håken.....

Anonym sa...

*älsk... högt o rent.. !!!????? OUPSSS*

FÖRLÅT!!!

Jag vet inte vad som flög i tangenterna!? De flög iväg innan jag hann stoppa dom! Det där här ovan har jag ahaaaldrig sagt.. eller tänkt!

/Din och bara din för evigt