2009-02-09

Måndag 9/2



Nu börjar vårtecknen dyka upp, lika hett efterlängtade som varje vår. Vintergäcken visar sig i trädgårdarna och likaså gör snödropparna. Just bilden på de här vintergäcken kommer från förra året om jag inte minns fel, men de ser likadana ut i år :o)

Idag var jag hos handkirurgen och fick min hand omlagd igen, och nu är bandaget betydligt minde, så nu går det nog att sticka, guskelov! Jag har verkligen insett hur mycket man använder båda sina händer under de här dagarna då jag inte har kunnat använda min höger hand fullt ut, det är många svordomar som har passerat mina läppar, det ska villigt erkännas.

Igår fick jag tillgång till Spotify, och det ju en veritabel guldgruva. Jag tillbringade förmiddagen idag med att leta efter gamla godingar från min ungdom, och det är nästan kusligt så många minnen en melodi kan framkalla. Vissa låtar fick mig att minnas saker som jag inte har tänkt på de senaste 30 - 35 åren, men så fort jag hörde låten så dök hågkomsterna upp. Hjärnan är en vidunderlig uppfinning, tänk så mycket som finns lagrat där utan att vi har en aning om det...

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag måste nog se till att testa det där Spotify, jag har ju det gratis... Så det är kanske dumt att inte testa.

Skönt att bandaget är mindre så att abstinensen efter stickorna lägger sig lite :)

Mildamakter sa...

linda: gör det, det är roligt :o)

Lena sa...

Vad skönt att att livet numera är mer han(d)terbart.
Musik och lukter kan också kasta mig många år tillbaka i tiden. Så länge det är positiva minnen så är det underbart.

Mildamakter sa...

panter: Ja, det är nyttigt för mig att påminnas om att det inte är självklart att kunna använda båda sina händer alltid. Det är så lätt att glömma bort det när allt fungerar som det ska...

Anonym sa...

Oj, det var inte dåligt. Här i Karlskoga är det mer snö än nånsin. Känns så iallafall.