2009-02-19

Torsdag 19/2



Så var det dags att börja jobba igen, inte klokt vad fort två veckor går när man inte behöver jobba. Missförstå mig rätt nu, jag trivs verkligen med mitt jobb, men det tar alltid tid när jag har varit borta ifrån det innan skallen ställer om sig till att använda hjärnan igen...och det var likadant idag som det brukar vara varje gång jag har varit borta...totalt hjärnsläpp när jag ska komma ihåg alla lösenord för att komma in i de olika datorprogram vi använder.

Den här gången var det extra besvärligt eftersom vi bytte ett program dagarna innan jag sjukskrevs, och min vana trogen så valde jag lösenord som jag vet att jag kommer ihåg, men programmet bråkade med mig å det grövsta, så helpdesken bytte och bytte lösenord till mig, mer och mer frustrerad blev jag och när jag så jobbade den sista timmen innan jag skulle sluta, så var jag både rätt så ilsk och väääldigt frustrerad, så jag brydde mig ärligt talat inte om vilket lösenord helpdesken hade tvingat på mig. Jag stängde helt sonika av datorn och gjorde annat.

Det var obra visade det sig idag när jag skulle logga in.

Maskinen ville inte svälja något av de lösen jag försökte knö in i den,och eftersom det tydligen är sportlov här i Malmö den här veckan, så är vi inte många som arbetar, och just den människa som gav mig den här myriaden av lösenord för 14 dagar sen, ja hon var iväg och kasade på nederbörden nånstans och var inte till så mycket hjälp för mig, men skam den som ger sig. Efter många om och men så kom jag in och kunde börja arbeta, visserligen fördröjd men ändå...*belåten*

När jag slutade jobba så hade snön som har kommit hela dagen, förvandlats till saltlake av allt salt som strös ut och byxor och skor är vitprickiga...visst äääääär det härligt med snö? *NOT!!!*

2 kommentarer:

Linda sa...

Det är för att du bor i stan - kom ut på till oss på landet, här är snön vit och fin och det är så vackert!

Mildamakter sa...

linda: ;o)