2009-02-14

Lördag 14/2



Idag har det varit ett alldeles underbart vinterväder. Strålande sol, nästan vindstilla och ett par minusgrader. Vi packade ryggsäcken med kaffe och mackor och körde upp till Skånes Djurpark.

Vi trodde väl inte att vi skulle få se så många djur, men där bedrog vi oss allt. Det är nog få gånger vi har varit där och fått se så många djur som idag. Det var precis som om djuren också njöt av det fina vintervädret. Skylten på bilden var draperad med snö på ett sätt som jag aldrig har sett tidigare, och precis när jag hade tagit bilden så tog tyngdlagen överhand och snön rasade ner.

Om vintern alltid hade varit som den var idag, så hade jag nog kunnat tänka mig att omvärdera mitt omdöme om den som en total värdelös årstid, men tyvärr så ser den skånska vintern sällan ut så här...

2 kommentarer:

Linda sa...

Vaaa???
Du menar inte att du njöt av det här??
Stoppa pressarna - här är dagens, eller veckans, kanske månadens scoop!!!
Milda uppskattade snön!!!

Det är ju precis det här jag menar vännen, precis det här :)
Kram :)

Mildamakter sa...

linda: Men snön var där den skulle, låg på åkrar och gräsmattor och vägarna var torra och fina, solen sken och det var vindstilla, nåja, nästan i alla fall :o)
SÅDAN vinter tycker jag om!
Jag behövde inte vada i saltslask upp till knäna, ej heller halka omkring på isbulor som isslasket har fryst till under natten