2009-02-04

Onsdag 4/2

Jaha, här sitter jag med höger hand i bandage, precis hemkommen från läkaren och den lilla snabba operationen.

Jag har inte kunnat böja min tumme sedan midsommar och det är detta som har rättats till nu på förmiddagen.

Handen är fortfarande bedövad och det känns hur dumt som helst att använda pekdonet med vänster hand och att inte kunna använda båda händerna när jag skriver.

Det värsta av allt kommer nog att vara att inte kunna sticka på ett par dagar, där kommer nog abstinensen att bli svår :o)

5 kommentarer:

Annela sa...

Skönt att det nu ska bli bättre med tummetotten. Men att inte kunna sticka är mycket värre. Hoppas att tummen snart vill vara med igen.

Elisabet. sa...

Det är såna gånger man upptäcker hur bra högerhanden är.

Alldeles vilsen var jag när min handled var gipsad .., men efter två dagar lärde jag mig att skriva på ett annat sätt ..-)

Mildamakter sa...

annela: ja det hoppas jag med. Det är frustrerande att inte kunna sticka

elisabet: Ja verkligen!
Jag är dessutom extrem högerhänt och kan i princip inte göra något vettigt med vänsterhanden, det vet jag sen förra gången högerhanden opererades

Hedgren sa...

Mina sympatier!

Tankevågor sa...

Stackare! Det ÄR inte lätt att vänja om till vänster...det vet jag också eftersom det är på höger arm och axel som jag har min frozen shoulder. Bökigt som sjutton.