2009-01-20

tisdag 20/1



Igår var vi på något som jag aldrig ens i min vildaste fantasi skulle tro att jag någonsin skulle göra. Darling kom hem och frågade om jag ville följa med till Lund och lyssna på ett föredrag och titta på bilder tagna av den eminente fågelfotografen Brutus Östling.

Alla ni som har följt med mig ett tag här på min blogg vet, att jag har en väl utvecklad fågelfobi och tycker att fåglar är synnerligen obehagliga...meeeen; jag hade tidigare lyssnat på en radiointervju med Brutus, och visste att han var väldigt trevlig, och då vi dessutom har hans böcker så visste jag att han tar magiska bilder, så jag förvånade min käre make genom att glatt tacka ja och säga att jag visst skulle följa med honom till Lund och lyssna och titta.

Ni som någon gång har kört i Lund vet att den stan är helt totalt omöjlig att köra bil i och hittar man mot förmodan dit man ska, så finns det inga p-platser, men vi hade tur och hittade både till rätt ställe och hittade dessutom p-plats nästan precis utanför.

Vi var många som hade tagit oss till det här stället för att få lyssna på Brutus Östling och han bjöd verkligen både på sig själv och sina bilder.

Det var jätteroligt att få höra bakgrunden till de bilder vi har sett i våra böcker och även att få höra mer om hur det går till att ta dessa magiska bilder, så de två timmar som föredraget och bildvisningen tog, gick verkligen fort och när det var över så hade jag känslan av att jag hade kunnat lyssna mycket längre än så här. oneswarm

En verkligt givande kväll - och vem i hela friden skulle kunna tro att JAG skulle tycka det?...men det går tydligen att lära gamla hundar att sitta...*ler*

Inga kommentarer: