2009-01-09

Fredag 9/1



Är det månne någon av er som har en Kitchen Aid?

I så fall - vad tycker ni om den?

Fungerar den tillfredsställande till det ni använder den till?
Uppdatering:
Jag skulle kanske ha skrivit att ha redan har en sådan här maskin, men jag är inte fullt nöjd med den till det jag använder den till, så jag var lite nyfiken på hur andra upplevde den.
Jag har emellertid nu beställt en Electrolux AKM 4190 W och kommer att höra mig för på jobb om det är någon som ev är intresserad av att köpa min Kitchen Aid annars så kommer den att hamna på Blocket...eller i källaren :o)



12 kommentarer:

Hedgren sa...

Oh, en sån vill jag ha! Men de är så grääääsligt dyra! En väninna har en och jag glor avundsjukt på den varje gång jag är där...

Morgondimma sa...

Jag har budgetvarianten från Kenwood vaniljgul :) den är kanon!!!

Tankevågor sa...

Jag vill ha en jag med! Har spanat in den som är lite cremefärgad....ljusbeige? Vad det nu är för färg.

Annela sa...

Min bloggkompis Sofie har en, vet jag. Gå in på hennes blogg och fråga.
www.hemskast.blogg.se

Anonym sa...

Jag har ingen själv men arbetade med husgeråd för många år sedan, det var på 90-talet innan Kitchen Aid blev så här poppis i Sverige och då hade de rykte om sig att aldrig gå sönder. Man sa att kitchen Aid var legendarisk eftersom hållbarheten var så god. Så vitt jag vet hade vi inga reklammationer på dom.

Mildamakter sa...

svar till ala: tack så mycket, nu har jag lie mer att gå på :o)

Annela sa...

Kolla också testen av köksmaskiner på


http://www.smartson.se/test/forenkla-baket-test-av-8-koksmaskiner.htm

Anki sa...

Näe, men äldsta dottra vill ha en för att den är såååå snygg :)

Själv har jag en assistent från Elektrolux och en annan assistent som får lyfta fram den ur skåpet :)

Mildamakter sa...

annela: tack för tipset

anki: ja snygg är den onekligen, det var just det jag föll för när jag köpte min för nåt år sen

Anonym sa...

Jag har en och jag ÄLSKAR den! Den tar degar på upp strax över en liter vätska utan problem, men då får man jäsa på bakbord, skålen blir för liten. Stark som en björn och hyfsat tyst. Jag har den i Boysenbär.

Mildamakter sa...

Sofie; ja den är onekligen läcker att se på, det var det som helt och hållet styrde mitt val när jag köpte den...men så fick jag ögonen på den maskin jag har köpt nu,och då var det kört ;O)

Anonym sa...

Ja, formentlig sa det er