2007-01-08

Ännu en lista


Denna lista hittade jag hos Elisabet http://cikoria.blogspot.com/

Vilken svordom använder du mest?
Faaaaan (sagt med känsla och eftertryck)

Äger du en iPod?
Ja, jag är glad ägare till en vit 30 gb video (tror jag att de heter)

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
05.15 de dagar jag ska arbeta

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Nope, jag använder inte sådana på sommaren ens

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag föredrar att vara den som tar bilder, jag avskyr att bli fotograferad

Vilken var den senaste filmen du såg?
Cinema Paradiso, en film jag fick av en hjärtegod bloggerska ;o)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
(Jag utgår att frågan menar att jag vann mycket pengar) Då skulle jag betala tillbaka vårt lån och sen skulle beställa en renovering av lägenheten och vara ute och resa under tiden

Har någon någonsin kallat dig lat?
Det har säkert hänt, men det är inte ofta

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
inte nu, men när jag hade rusat in i den berömda väggen så var det det enda som fick mig att somna

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Jag dricker inte mjölk ö h , mer än en slurk i kaffet, men en kopp varm choklad,gjord på "riktig" choklad är mummagott

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
*funderar*...näe, det tror jag inte

När hände det senast att någon stötte på dig?
Det är så länge sen så jag kommer inte ihåg det :o)

Vad åt du till middag igår?
Kyckling

Använder du huvtröjor?
Nej

Kan du vissla?
Jadå, hjärtskärande falskt visserligen, men ändå...

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej

Vilken är din favorit-åkattraktion på ett nöjesfält?
Jag föredrar att hålla mig lååångt ifrån sådant

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det gör dom alldeles säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
040

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, det lilla som visades

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, varför i hela friden skulle jag vara det?

Vilken film kan du alla replikerna till?
Djungelboken, skulle jag tro i alla fall

Äger du några band-t-shirts?
Nope

När flög du senast?
Till Sundsvall i höstas

Läser du för skojs skull?
Ja

Pratar du några andra språk?
Engelska - ganska hyfsat om jag skärper till mig, franska och spanska läste jag i skolan men har inte pratat på många herrans år

Har du gråtit offentligt?
Nej, jag tror inte det

Har du en stationär dator eller en laptop?
Jag har en stationär dator och Darling använder en laptop, så båda sorter finns i familjen s a s

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Båda två skulle jag tro

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Nej,inte alltid, men ibland blir man ju tvungen

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej, bevare mig väl...

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej

Kan du kasta macka?
Ja

Vad har du med dig in på bion?
Ingenting

Vem var din favoritlärare?
Min första lärare i spanska på gymnasiet

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Ehhh..."annan ras"?? Pudel eller tax månne?...nej allvarligt talat, det har jag inte

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Tror inte det

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Språk och psykologi

Gillar du att flyga?
Det är ett snabbt sätt att förflytta sig, däremot gillar jag inte alla väntetider på flygplatserna

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Att han är säker på sig själv och inte velar

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Hur bestämmer man vad som är oattraktivt?

När sov du senast på golvet?
I mellanstadiet hemma hos en kompis (på en madrass)

Vilken är din favoritdrink?
Gin & Tonic...eller whisky

Gillar du din boendesituation?
Ja

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
5-6 timmar

Äter du frukost dagligen?
Jadå, en riktigt näringsrik frukost dessutom

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej inte numera, två utmattningsdepp har lärt mig en läxa

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej

Vilken är din favoritfrukt?
Bananer

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
I mitt arbete är jag väldigt noga, men privat slarvar jag mycket

Tror du på liv på andra planeter?
Ja, rent logiskt måste det ju finnas fler planeter än jorden med liv, men det är inget som dominerar mitt tänkande :O)

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En gammal dam som gick rakt ut framför min cykel utan att se sig för

Tror du att Gud är man eller kvinna?
OM Gud nu skulle finnas (vilket jag inte är helt övertygad om) så tror jag att h*n är könlös

Vad var det senaste du åt?
En sallad med quinoa, limegravad lax, avocado och grönsaker...mums! ;o)

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Inte en aning

Gillar du senap?
Nope, jag tycker att det är riktigt räligt

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag säger nog ingenting, biter bara ihop och går vidare

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Inte frivilligt

Sover du på sida, mage eller rygg?
På höger sida

Tycker du om att krama folk?
Ja, människor jag känner och tycker om

Skulle du säga att du är trendig?
Moi? näe def inte!

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Jag skulle vänligt men bestämt berätta att jag är lyckligt gift sen 25 år :o)

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Tjorven, när jag var lite så stoppades jag ibland på gatan av människor som frågade om jag var Tjorven

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Jag har inte sett någon av filmerna

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Väldigt - jag tycker att det är bara såååå ohyfsat

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Många, men jag kommer bara på Törnfåglar just nu

Tycker du att du är attraktiv?
Nej

Är du allergisk mot något?
Dumhet

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Var och en får göra som den vill, så länge som man inte skadar någon

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Näe, varför i hela friden skulle jag få det?

Puh - det här var långt.

6 kommentarer:

Linda sa...

Ja, den listan är verkligen låååång!
Skrattade gott åt "räligt"!

Mildamakter sa...

lindalotta: men det ÄR rysarräligt ;oD

Anonym sa...

"lånade" den av dig... hoppas det är ok! Blogoholic

Anonym sa...

En annan sås till laxen - utan senap!
Blanda ihop:
Creme fraiche, hjortron, pepperrot och lite salt. Udda kombination som blir jättegod till lax. Hoppas du gillar detta bättre än senap...

Mildamakter sa...

Blogoholic: klart att det är ok ;o)

magalös: tack snälla, jag ska prova detta! :o)

Anonym sa...

Rolig lista :) Så om du nu skulle ha vägarna förbi någongång, så vet jag nu vad jag kan bjuda på för mat och dryck. Vilken bok jag ska lägga undan så du inte börjar gråta, få höra alla repliker ur Djungelboken mm
;)

Och jag håller med dig, "annan ras"
!?! Fattar verkligen ingeting. Så j* idiotiskt!