2007-01-02

Lekstuga

Jag satt och lekte lite med en av mina bilder.

Originalbilden är ett nypon som jag plockade förra sommaren.

Jag tyckte att det såg så läckert ut, nästan som om det vore vaxat, så jag ville föreviga det...(att jag precis hade blivit med kamera och fotograferade precis ALLT,ja det har inte ett dugg med saken att göra...*flinar*)
Sen började jag leka i bildbehandlingsprogrammet, och vips blev nyponet förvandlat till ett snigelskal...plätt som en lättJag märkte direkt, att jag skulle kunna sitta hur många timmar som helst och leka, och det var obra att börja med det när klockan är 2300, så jag inser att jag får stänga lekstugan för ikväll...men jisses så kul DETTA var :o)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är skitkul! Jag gick en kurs i Photoshop för något år sedan o det var livsfarligt för precis som Du säger så kan man lätt sitta i timmar och bara inte märka hur tiden går. Vågar inte ge mig in i det igen.

Mildamakter sa...

inga m: ja, det här kan nog lätt bli beroendeframkallande :o)

Anonym sa...

Hej!
Visst är det kul!

Jag har haft min kamera i flera år nu, och jag fotar fortfarande precis allting som ögat faller på.

Och så kan jag sitta i timmar med paintshop pro.

Vad fint det blev! Nyponet.

God fortsättning föresten :)

Bambi sa...

Va häftigt! Jag får träna mer :-))

Anonym sa...

Bilden blev spännande! Jenny har lekt med Påtåshåp och blivit proffs. Maken brukar undervisa i det också, så jag försökte lite på det men usch mycket att lära mig.

Maggisen sa...

Det är jättekul att leka med bilder. Jag brukar sätta äggklockan på ringning så jag inte tappar bort tiden helt och hållet...

Linda sa...

Vilken rolig bild!
Jag vill så gärna lära mig Photoshop men har inte riktigt tålamod, än...
Får kanske gå en kurs så att jag kommer igång.

Mildamakter sa...

nathalie:God fortsättning själv :o)
Jag gjorde detta i Elements 3, men ibland duttar jag lite i PSP jag med

bambi: gör det, det är bara sååå kul :o)

anne-maj: Photoshop kan jag inte, detta är gjort i lillasystern till PS, dvs Elements. Det är lite enklare att jobba i...föreställer jag mig åtminstone

maggisen: bra idé - den adopterar jag härmed ;o)

linda: jag har inte heller haft det rätta tålamodet, därför har jag inte satt mig och lekt med det förrän nu...men jag kommer nog att fortsätta för det var farligt kul ;o)

Anonym sa...

Jag har PS i datorn som sonen övertagit. Har inte vågat installera det i min nya. På förekommen anledning.

Förresten; mildamakter, du är utmanad. Om du vill;-)

Anonym sa...

Leka med bilder är roligt :)
Och vilket vackert foto du har tagit. Jag vet att jag sagt det förr: du borde ställa ut dina bilder. Då är kanonduktig på att fota!!
*grymt*

Mildamakter sa...

marge: utmaningen antagen - och utförd

mocca: tack snälla... ;o)