2007-01-07

Blogg shui



Nu har jag städat bland alla de bloggar som låg i mina mappar.

Alla bloggar som har fått vara kvar för att "de kan vara kul att kolla", men som jag aldrig läser eller som uppdateras för sällan har tveklöst raderats, likaså alla bloggar där ägaren sällan eller aldrig svarar på mina kommentarer har försvunnit från mapparna...

Dessutom gick jag igenom de bloggar som hamnat i min diversemapp, och där fanns till min stora häpnad en hel del sk modebloggar, dvs bloggar där ägaren lägger upp bilder på sig själv varje dag, med kommentarer om vad handväskan heter och vilka HMkläder de ska ha på sig...*gäääsp*...varför i hela fridens namn har jag sparat på dem??

Nu finns bara de bloggar kvar som jag mer eller mindre dagligen tittar in i...och så ska jag banne mig ge mig ut på jakt efter några nya bloggar.

Städa är ju kul! :oD

10 kommentarer:

Lilla B sa...

Roligt att läsa om din städning. Det är vad jag också sysslat med på kvällskvisten. Raderat tröga bloggar - de som inte uppdateras tillräckligt ofta eller är något annat i mitt tycke fel på.
Den är sortens städning är helt ok. Värre att göra rent i ugnen.....

Anonym sa...

Klokt att städa. Gjorde jag också för några veckor sedan. Det är i vissa fall ombytligt på bloggen

Linda sa...

Det skulle jag också behöva. Jag har så många i favoritlistan som verkligen inte är favoriter. Sen skulle jag behöva rensa i länklistan också, men där blir det ju så märkbart...
Men lägga till, det behöver jag också.
Hur ska jag hinna med?
;)

Mildamakter sa...

lilla B: javisst ja, ugnen ska ha sig en omgång den med...det får bli i eftermiddag ;o)

inga m: visst är det! och så är det så kul att leta reda på nya bloggar :o)

lindalotta: jag är glad för att jag inte vet hur man lägger till en länklista, för nu syns det inte så påtagligt vem som har försvunnit :o)

Anonym sa...

Hej!
Så länge du inte har städat bort mig ;).
Jag kollade också på mode bloggar ett tag, fick för mig att jag kanske kunde lära mig någonting om nån mirakel kräm eller något. Men jag gav upp. Det slutade med att syrran och jag släppte loss i utklädningskalas och fotade i tanke att vi skulle göra en alldeles egen dagens outfit, det var bara det att min outfit bestod av långkalsonger kortpyjamas i lager på lager, en kimmono, badmössa och simglasögon på mig.

Jag fegade ur och vågade inte publicera *s*. Men jösses vad roligt vi hade :)

Du har rätt med det där med länklistan. Jag skulle altbra behöva rensa lite också, men jag har inte hjärta att ta bort någon, känns så hårt på något sätt.

Mildamakter sa...

Nathalie: nope, klart att du finns kvar ;o) Det är nog tur att jag inte har fått till det med en offentlig länklista, för då är det mycket enklare att ta bort de som jag, av olika anledningar, har tröttnat på...men å andra sidan tycker jag inte att man ska behöva ha dåligt samvete för att man plockar bort något man inte tycker om, så kör hårt tjejen. Nytt år och nya insatser vet du väl? ;o))

Annapelu sa...

Tack för inspirationen. Jag har också städat bland mina bloggar. Tagit bort några och lagt till många....Snart är det dags för bokhyllan IRL! Jag måste få plats för nya fräscha böcker.

Mildamakter sa...

blogoholic: Jag har klarat av en av våra sex bokhyllor, och det är en härlig känsla när det blir hyllor lediga till nya inköp :o)

Strumpstickan sa...

Bra uttryck - Blogg Shui:)

Mildamakter sa...

strumstickan: *leeer*