2008-09-25

Torsdag 25/9



Som det kan bli....jag bara rååååkade titta in på Garnhärvan, och då bara råååååkade fingret slinta till...tre gånger...så nu är det lite mer garn på väg till Malmö.

Kan ju faktiskt vara bra att ha, det kaaaaan ju bryta ut ett tredje världskrig och då kaaaanske det blir ransornering på garn, DÅ är det bra att ha ett litet lager att ta av...minsann.

Sen var det en av mina s k vänner *fnyser* Pian som råååkande skicka en länk till mig till ett ställe på nätet som säljer köksgrejor och bakgrejor, och då rååååkade mitt finger slinta igen, så nu är det, förutom garn, även en ugnssten och bakspade på väg till Malmö...men återigen, det kaaaan ju kanske bli krig och då är det bra att ha en sten som man kan baka bröd på. Jajamänsan, det är det.

Kruxet är ju bara, att nu måste jag ju börja baka bröd igen, och den här s k vännen, hon vet myyycket väl, att när jag gör något så gör jag det rejält, så nu kommer det väl att stå en massa burkar och byttor i vårt kök med olika jäsdegar och vildjäst och allt vad det nu heter...men ok, det bliiiiir ju rackarns goda bröd av det och det ÄR vanebildande...och hon terroriserar mig med bilder på alla de bröd hon bakar, så bara för att få tyst på henne så kan det vara värt att starta upp bakandet igen...ja vilket år som helst faktiskt ;o)

Har man blivit van vid att äta hembakt så är det inte gott med de köpta kemikaliebröden...men jag äter ju inte bröd, och Darling äter två skivor bröd om dagen, så det är ju inte mycket lönt att baka...men kul är det och gott blir det...

Ja ni ser, det är mycket att ta hänsyn till innan man sätter igång och bakar, men som sagt var, jag är åtminstone (snart) ägare till en baksten att ha i ugnen :o)

Dagens steg: 11.172

6 kommentarer:

Linda sa...

Om det nu skulle bli för mycket bröd så vet jag var du kan lämna dem, det kan ju vara bra att fylla på i frysen om det där kriget bryter ut... :)
Och jösses vad du pinnar på med dina steg!
Jag har inte haft min räknare på mig på ett tag, och idag tror jag knappt att den hade registrerat några steg. Har suttit på en stol, precis hela dagen och lägg sen till tre timmar i bil på det...

Mildamakter sa...

Linda: OK, det ska jag komma ihåg ;O)

Det blir många steg när man sätter på sig manicken redan på morgonen, alla de här stegen på jobb som jag tidigare inte har tänkt på, fram och tillbaka till kopiatorn, till faxen osv. Sen ska jag väl i ärlighetens namn erkänna, att jag numera hellre själv går och drar en kopia än att som tidigare, samla på hög och dra 5-6 st när jag ändå var vid apparaten...

Anonym sa...

HRRMMMPTSCCHH.. "sk vän".... står det där "sk" möjligen för.. SÅ KALLAD.. ?????

Om så är fallet kan jag härmed meddela att frun oxå kan betrakta sig som en förkortning, nämmerligen FD!!!

Och det står INTE för Fräsch Dam!

Mildamakter sa...

tq: lav jo 2! ;o)

Anonym sa...

Visst är det underbart med internet:)

Mildamakter sa...

monica: absolut! :o)