2008-09-23

Tisdag 23/9



23 september - år det klokt?

Var 17 tar tiden vägen?

I morse var det premiär att ha cykellyset på för den här säsongen. Jag hinner inte med helt enkelt.

Tiden har runnit iväg idag, har jobbat, fixat lite ärenden, körde över bron till Danmark när Darling kom hem, och fick tag på ett vin, Fitou, som vi köpte i Frankrike för nåt år sen, men som vi inte hittat igen *glad*, lagade middag och ringde några samtal. och nu är klockan redan 20.00 *suckar*. Jag har fuskat med pulverdrickandet den här veckan, jag behöver ju inte börja flyta på allvar förrän på måndag, och det har gjort att det inte känns helt motiverat att vara strikt den här veckan. De 7 kg jag har gått ner redan känns som en bonus, men jag känner mig själv så pass väl, att jag vet att jag kan skärpa till mig och bruka allvar de här sista veckorna fram till operationen.

Har cyklat 12 km och fått ihop 7177 steg på stegräknaren, utan att ha promenerat något nämvärt, bara pinnat fram och tillbaka på jobb känns det som. Det här med att få ihop 10 000 steg/dag är nog egentligen inte så svårt om man bara lägger manken till lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att för varje cyklad halvtimme så får du lägga till 2.700 steg... Den infon fick iaf jag av min hälsoinspiratör på jobbet :-)

Annela sa...

Du är så himla duktig!

Mildamakter sa...

ödsippan: heeej sis! ;o)
Ja, jag visste att man fick lägga till steg, men inte riktigt hur många. Då kom jag ju över 10000 igår ändå :o)

annela: tack...men jag är inte så här i vanliga fall. Det är ju helt hållet för operationens skull, men jag har tänkt att försöka hålla fast vid det här även senare. Vi får väl se hur det går med det ;O)