2007-03-04

Söndag 4/3

Idag är det den första riktiga vårdagen.

Solen lyser, fåglarna kvittrar och det var bara sååå skönt att vara utomhus.

Jag lyckades inte fånga några påskliljor med riktigt feta knoppar, men här syns förhoppningsvis att knopparna är på god väg i alla fall :o)



Däremot lyckades jag få syn på årets första lilla ynkliga scilla, den gömde sig bland snödroppar och snöklockor och ville inte riktigt visa upp sig



Snöklockorna stod även de i full blom, så nu är det ingen som helst tvivel om att det är vår i Malmö...*ler*

9 kommentarer:

Anonym sa...

snart är det sommar! gu vad jag vill ha sooooommmaaaarrr nuuu :D

K sa...

Njuter av dina vårbilder.

Morgondimma sa...

Jag vill till Malmö Jag vill ha vår och scilla och snödroppar det enda vårlika jag har är en VÅRförkylning. Hurra eller nåt..

Tankevågor sa...

Men åh vad fint, jag sitter här och bara njuter framför dina fina bilder!

Lilla B sa...

Så härliga bilder. Speciellt mysigt att titta på när snödrivorna fortfarande är höga. Men dagsmejan tar ner dem allt eftersom.

Mildamakter sa...

gsatr: välkommen till min blogg!
Jag vill också ha sommar, men är
t v fullt nöjd med att ha vår :o)

magalös: visst är det ljuvligt med de här första vårblommorna, man blir glad i hela figuren av dem :o)

morgondimma: ta fram nagellacket och sätt igång...*nynnar; du ska inte tro det blir soooooomar ifall inte nån sätter fart"

londongirl: ja nu känns det att vi bor i rätt del av landet ;o)

lilla b: ja vid den här tiden på året är man (dvs jag) aptrött på snö och vinter, så våren är verkligen välkommen :o)

Nat sa...

Vilka fina bilder!
Malmö är helt klart lite längre fram i vårandet än här på ön, där snön fortfarande ligger kvar.

Mildamakter sa...

Inte för intet: tack snälla! Ja nu är jag tacksam för att jag bor i den här delen av landet, jag hade inte trivts med snö nu, det är helt klart (jag trivs aldrig med snö för den delen *s*)

Anonym sa...

Det är hoppfullt att se så mycket vår på Dina bilder. Här uppe i Vämland är det fortfarande mest vinter. Men idag fredag skiner solen i alla fall så det kanske är på väg nu. Jag längtar verkligen till att kunna köpa lökväxter och sätta i mina krukor runt huset.