2007-03-24

Lördag 24/3



Härligt vårväder, trots storm, så vi beslöt oss för att gå ut i det fina vädret, och vi lyckades hitta en azaleabuske som var precis proppfull av blommor. Den såg nästan konstgjord ut men var i högsta grad levande.

Ikväll ska vi till goda vänner i Lund och det lär väl inte bli mycket mer gjort innan vi ska ge oss iväg dit, men jag vill passa på att påminna er om att inte glömma ställa om klockorna i natt.

De ska ändras på samma sätt som vi har sommaren, dvs nu på våren är sommaren framför oss, alltså ska klockorna ställas fram en timme,och omvänt till hösten.

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilken vacker bild! Den blir man glad av. Tänk att det faktiskt är vår. :)

Anonym sa...

Go kväll! Vad helgen har gått fort. Vi fick ingen vårväder så jag tittade in till dig istället:-) Men i morgon hoppas jag få njuta lite i Stockholm. Ha gott!

Linda sa...

Men var hittade du den busken?
Det är otroligt så vacker den är!
Snacka om att vårkänslorna rusar *fniss*

Mildamakter sa...

londongirl: jag trodde knappt mina ögon när jag såg den, trodde att det var något skämt

anne-maj: du är så välkommen såååå ;o)

lina: I trädgården vid Alnarp :o)

Linda sa...

Å, dit borde man ju åka. Vi körde ju där förbi i helgen...

Mildamakter sa...

linda: vänta några veckor med det besöket, det är bara azaleabusken som blommade där just nu. Jag kan tänka mig att det kommer att vara mycket finare där då, när fler blommor har hunnit börja blomma :o)

Anonym sa...

Tänk att de här växterna blir som stora buskar, ja nästan träd i södra Sverige.

Det är så vackert att se. Just den här tiden kan jag bli avundsjuk på Er som bor längre neråt i landet och som möter våren först.