2007-03-07

onsdag 7/3



Jag har blivit "tagen", dvs utmanad av Moster Mjölgumpa:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.


  1. Jag tittar på Hem till gården så gott som varenda dag, är jag inte hemma så spelar jag in det. Jag har följt den serien i evigheters evighet vid det här laget
  2. Jag formligen avskyr selleri och oliver
  3. Jag har väldigt svårt för att ta i fett och olja, det kryper i hela kroppen på mig när jag blir fetkladdig om händerna...*ryyyser*
  4. Jag är sämst på norra halvklotet på att bädda sängar, det ser ut som kriget även sen jag är klar med bäddningen
  5. Jag har kräkfobi och spjärnar i det längsta emot att kräkas, även om jag vet att jag kommer att må bättre efteråt
  6. Jag är i total avsaknad av självkänsla, jag tror aldrig att jag kan göra något bra

Man ska ju enl reglerna skicka det här vidare till sex nya bloggare, men vid en hastig genomläsning i bloggvärlden, så verkar de flesta redan ha blivit tagna och utmanade, så jag lämnar helt enkelt detta öppet. Må den som vill ta upp stafettpinnen och skicka detta vidare :o)

12 kommentarer:

K sa...

Ett besök i natten. EN fördel med att sakna magsäck är att det är i stort set omöjligt att kräkas, (om man nu ska hitta något positivt med det).
Sov gott!

Anonym sa...

Du kan göra massor av saker bra, det är jag övertygad om. Du e bra på att blogga tex :-)

Moster Mjölgumpa sa...

Oliver är riktigt äckliga tycker jag. Har försökt lära mig att äta dem men det går bara inte. Beska är de.

Linda sa...

Å, oliver som är så gott... MUMS!!

Mildamakter sa...

magalös: inget ont som inte har något gott med sig då alltså ;o)

unique: gulle dig, tack snälla!

moster mjölgumpa: ja, tänk så mycket god mat som har fördärvats med oliver och selleri...*ryyyser*

linda: jag har försökt lära mig äta oliver (och att dricka te) men jag tycker att det är så genomläbbigt att jag (hittills) inte har lyckats, men skam den som ger sig ;o)

Elisabet. sa...

... och jag har fruktansvärt svårt att ta i nya lerkrukor som inte är glaserade! Jag ryser!!!

Annela sa...

Jag ser också "Hem till gården", selleri och oliver är verkligen vidrigt, men du är bra och duger som du är och du kan visst göra nåt bra - se bara på den här bloggen!!

Anonym sa...

Behöver din hjälp...kan du kontakta mig på annemaj snabel sdrf.se

Mildamakter sa...

elisabet: det kan inte min väninna heller göra, hon blir alldeles knottrig på armarna av det ;o)

annelea: tack snälla, jag blir glad i hela figuren av dina ord :o)

anne-maj: har mailat dig nu!

Tankevågor sa...

Men milde tid mildamakter! Du som skriver så bra och har sån härlig blogg....Du behöver inte sakna självförtoende!

Oliver som är så mumsigt....jag har tom. en katt som älskar de gröna! Knasigt va? ;-)

Vi på Kantarellen sa...

Det ju just det där med självkänsla. Självförtroende har jag i övermått... men jag kom underfund med igår på mitt möte att min självkänsla är lite sisådär.

Mildamakter sa...

londongirl: gulle dig!
Vi hade en katt som älskade citrusfrukter i alla dess former. Hon åt tom färsk citron!

mamsen: Precis så är det med mig också, och det lär vara ett utmärkande drag för oss "duktiga flickor"