2009-03-10

Tisdag 10/3



Jesus på cykel vilken träningsvärk jag har i hela figuren! Vi hade en ny instruktör på gympan i går och hon fick oss att göra andra rörelser än de som kroppen har vant sig vid,och som ett brev på posten kom ju givetvis träningsvärken idag, Jag har blivit utskrattad av mina gossar på jobb när de såg hur stelt och ovigt jag rörde mig...*må de drabbas av racerbajs* ;o)

Jag fick ett mail med följande begäran:

Hjälp till att rädda Skånemejerier så vi kan behålla vår skånska mjölk i våra skånska affärer!!! Säg nej till Arla och köp Skånemejerier i stället !!!! Vi behöver jobben i Skåne + värna om vår luft. Gå in på länken nedan och skriv på protesten. Sprid vidare detta till era kontakter. http://www.jatillskanemejerier.se/?site=ja&till=skanemejerier&fakta=startsidan&info=startsidan

och vem är jag att stoppa en sådan vettig önskan?...sååå om ni inte har något vettigare för er så är det en god gärning att skriva på listan. Det kan ju inte vara vettigt att frakta våra livsmedel kors och tvärs genom landet när det inte är oundgängligen nödvändigt, eller hur?

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag tror att jag var nummer 67 eller nåt sånt på den listan :)
Men träningsvärk kan ibland vara skönt fast det gör ont, på nåt konstigt vis.

Maggisen sa...

Nej min söta vän, jag nöjer mej med Emå-mjölken ;)) Annars instämmer jag fullständigt, livsmedel ska absolut inte transporteras kors och tvärs genom landet (och världen för den delen). Rent vansinnigt är det när brasilianskt kött är billigast! (men det är gott ;))