2009-03-29

Söndag 29/3



Så har ännu en helg nästan försvunnit och mars månad är snart slut. Vi har gått över till sommartid och den här gången tror jag banne mig att jag har ställt om alla klockorna utan att glömma någon, vilket i så fall är premiär för min del.

I fredags var jag på Symässan här i Malmö och jag säger bara; vilket ärans mög! Det var inte alls så många garnutställare som jag hade hoppats på, däremot var det en jädrans massa montrar som sålde pärlor, scrapbooking-grejor, klockor (!) och borstar. Visst - de fick säkert sålt sina grejor, men vad har de på en symässa att göra??? Dessutom hade det nog gått bussresor dig, för det var kopiöst många äldre damer med sugproppar under fötterna som korkade igen gångarna och försvårade åtkomsten till utställarna. Jag begriper inte riktigt varför sådana här bastanta damer tvunget måste gå minst tre och tre, tätt tillsammans, ivrigt pratande och totalt stendöva för alla som försynt ber om att få komma förbi de här pansarhindren som damerna utgör.

Dessutom så fanns det inget på mässan som inte går att köpa via nätet när det gäller garn, så hädanefter kommer jag då def att spara de 100:- som inträdet kostade och instället lägga den summan på garn som jag beställer via nätet.

Den enda ljusglimten bestod i att jag fick se, känna, klappa på och köpa garn från Garnpaletten som representerades av två jättetrevliga tjejer med glimten i ögat. Det var en ren fröjd att handla av dem och jag kommer då absolut att beställa mer garn från dem via nätet.

6 kommentarer:

Linda sa...

Det verkar inte som om det gjorde något att jag glömde den då...
Hade inte klarat av att gå där med mina klumpfötter ändå.

Anonym sa...

Förresten ang inbrottet häromdagen, en kompis la upp en efterlysning på en ny sajt: www.brottsportalen.se
kan va värt en chansning, nån har väl alltid sett nåt eller får erbjudande att köpa grejerna?

Samtal från min trädgård sa...

Nä, Symässan har för det mesta inte speciellt mycket garn, men mycket av annat. Det som är fördelen är, at man får känna på lite saker, men särskilt billigt bruker det inte vara heller, så jag håller med dig, det blir billigare och lugnare via nätet.

Eva sa...

Tycker också att det är alldeles för mycket göra-smycken-och-pärlor och scrapbooking-grejor. Det börjar mer och mer likna hobbymässa. Synd för det är det textila som får stryka på foten. :-(

Mildamakter sa...

linda: näe, du missade inte ett dugg, jag lovar. Du hade det mycket bättre hemma hos Selma ;o)

anonym: tack för tipset, ska kolla det!

samtal fr m tr: det var kanske tur trots allt, att det inte var så mycket garn där, för jag var på ett sådant humör att jag mycket väl hade kunnat handla myyyyyycket där...*ler*

eva p: håller med dig helt och hållet!

garnpaletten sa...

Stor tack för att du besökte oss på Symässan. Hoppas på återseende i vår webbutik.

Sticka lugnt / Rachel