2008-01-03

Torsdag 3/1



Idag har det om möjligt varit kallare än i går, och lite av det vita möget har kommit ovanifrån också, men det har inte lagt sig, så jag antar att det är någonting att vara tacksam för.

Nej, jag gillar inte snö, det må lysa upp och vara hur vackert som helst, men snö gör sig bäst på a/julkort och b/på landet och alls icke i stan där jag mestadels befinner mig. Det blir bara saltlake av alltihop och på natten så fryser slabbet till is och så får man kasa omkring hela dagen efter på isknölarna eftersom det inte finns pengar till snöröjning...och vad finns tjusningen med detta om jag får fråga?

Idag har jag varit på jakt efter helt vanliga döda kycklingar, plastförpackade och djupfrysta, men tro icke att det fanns att uppbringa i de två ICA-affärer jag frågade efter dem i (en medelstor affär och en ICA Maxi).

I den första affären tittade affärsmänniskan på mig som om jag hade frågat om de hade fryst dinosaur och sa med mästrande röst att "det begrep jag väl att de inte hade, det är väl ingen människa som anväder hel kyckling nuförtiden". Nähä tänkte jag, det är kanske inget ni kan luras med och paketera om hur många gånger som helst, men jag tackade henne med min allra ljuuuuvaste röst (jodå, jag kan om jag vill), la demonstrativt tillbaka de andra sakerna jag hade tänkt handla och gick därifrån och körde till Maxi.

Samma resultat där, så det är nog så, att nuförtiden är hel, fryst kyckling i samma klass som dinosaurer, i alla fall på ICA i Malmö, och jag lär väl inte få testa hur det blir att tryckkoka hel kyckling...

6 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Leta upp en orientbutik istället, de säljer massvis av hel kyckling, fryst som färsk:)

Linda sa...

Gratis fasan finns att få tag i hemma i vår trädgård, fast du för jaga den själv....
Fågel som fågel :)

Linda sa...

...får.

Mildamakter sa...

Nähä du, jag har en väl utvecklad fågelfobi och vill ha dem döda och platsföroackade innan jag ens kan tänka mig att ta i dem...*ryyyser*...och det är inte alltför länge sen jag höll på att snubbla över en fasan (levande!) när jag öppnade ytterdörren här i Slottsstaden...*ryyyser igen* ;o)

Maggisen sa...

Älskade Milda, det finns fler affärer än Ica... Har du inte sett det?

;)))

Mildamakter sa...

maggisen; jodå, men ICA är de affärer som finns närmast och eftersom jag är lat så... ;o) Men vi ska göra som Monica föreslog, och köra iväg till en invandraraffär, Darling ska bara se färdigt nåt skidtävling på tv först ;O)