2006-11-19

Söndag



Det har varit full fart i köket idag. Vi ska ha våra föräldrar på middag, fast det ju egentligen är lunch och jag var uppe innan hin håle själv hade fått på sig tofflorna och började förbereda maten för att slippa behöva stå och röra i grytorna in i det sista.

Detta har resulterat i att trattkantarellsoppan är klar, förutom att creme fraiche ska tillsättas när jag värmer upp den, sherryn är framtagen till soppan, oxfilén är ytstekt (kan det heta så månne?) och ska få steka klart i ugnen när vi äter soppan, svampen som ska ligga i botten på formen som oxfilén ligger i är stekt, konjakssåsen är klar och ska bara värmas, grönsakerna är ansade och ska rostas samtidigt med köttet, kulpotatisen ska gå med i samma vända i ugnen, kladdkakan är bakad och klar, hallonen är framtagna ut frysen och ska serveras till kladdkakan, vinet är luftat...

Har jag glömt något??

8 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

oj oj..
om det blir något över så kommer jag gärna förbi..
det låter otrooligt gott..

Tankevågor sa...

Mums det här låter som det blev en succé? Tur att jag hade ätit innan jag gick in här annars skulle jag blivit hungrig. :)

Mildamakter sa...

Lyckliga grodan: du är så välkommen så, men då får du skynda dig, för jag misstänker att Darling tänker äta upp resterna till lunch i morgon :o)

Londongirl: Välkommen till mig! :o)
Ja, det blev bra, men å andra sidan - ärligt talat - det är inte så svårt att misslyckas med just de här grejorna...*ler*

Anonym sa...

Det lät så gott! I morrn ska jag köra med pulversoppa och vitlöksbröd till middag. *hick*

Bambi sa...

Att bjuda mig!!

Mildamakter sa...

anne-maj: vitlöksbröd är gott, men pulversoppa är inte min passion här i livet ;o)

bambi:ja det var ju sällsynt dumt av mig att glömma dig.Lovar att bättra mig ;o)

dixi sa...

opch att bjuda mig! ..men men vi kan ta en fika på stan istället nån gång?

Mildamakter sa...

andromeda: aboslut - hör av dig när du kommer till Malmö nästa gång och känner för en fika :o)