2007-11-18

Söndag 18/11



Idag har det inte blivit mycket gjort. En dag i lathetens tecken helt enkelt. Jag började sticka på en pulsvärmare, men den blev inte bra, så jag rev upp den när jag hade gjort den ena klar, och började om med ett annat garn. När jag kom halvvägs så insåg jag att även den här blev lite obra, så jag rev upp det jag hade stickat och började om igen, i lite modifierad modell, och det ser ut att bli bra. Det som däremot inte är bra, är mina händer. De tycker inte om när jag sitter och stickar en hel dag utan att ta paus lite då och då...men värken släpper väl...nån gång...

Ny arbetsvecka i morgon och varenda dag hela veckan är mer än fulltecknad...och så gick ljuddämparen sönder på bilen igår, så den måste in på verkstad också...näe, det blir ingen rolig vecka den här...men det finns en fredag i fjärran även den här veckan, det gäller att ställa in siktet på det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men människa! Hur har du fått din almancka mer än full? ;-)

Mildamakter sa...

anne-maj: ja säg det...det ena efter det andra skulle ske just den här veckan och vips så var det knökfullt ;o)

teresa sa...

Hej mildamakter o kul att du tittade in på min blogg. Ett tips om vantar; första paret vantar ska nog stickas släta, dvs ge dig inte på flätorna för då kanske det blir så tråkigt svårt att du ger upp... Annars är vantar det perfekta stickprojektet; snabbt, man kan inprovisera lite o jag inbillar mig att de som får vantarna blir glada...Lycka till i vintermörkret!

Linda sa...

Och nu är det måndag men helgen känns ändå avlägesen...
Fy bubblan vad jag önskar att jag vore katt nu, bara få sova mig igenom den här mörka perioden...

Annela sa...

Ojoj,, så mycket du har att göra. Jag blir trött bara jag läser om det. Tack för bilden på sjalen! Den finns på stickbloggen snart. Den blev verkligen vacker!!
Glöm inte att sticka lite långsamt när det blir för mycket så kommer fredag fortare än du anar.
kram

Mildamakter sa...

teresa: jag har aldrig stickat vantar, men är sugen på att prova på det...har bara lite för mycket på g just nu för att börja på ÄNNU ett projekt...men det kommer framöver :o)

linda: mmm. det skulle jag med kunna tänka mig att vara

annela: bra tips - ska prova det! ;o))

Strumpstickan sa...

Ett knep... smörj in händerna med liniment 3 ggr per dag:)

Eva i Halmstad sa...

Tips, pausa lite, gå en runda på nätet så får händerna vila lite, jag är mitt i en sån paus nu de funkar för mej.
Ha de gott på dej, Eva

Mildamakter sa...

monica: tack för tipset, det ska jag prova1

eva: det var ett bra tips det med...faran är bara att jag brukar fastna bland stickbloggarna och vips så har det gått ett par timmar ;o)