2007-11-28

Onsdag 28/11


Jag hade i nästan en hel vecka haft en melodislinga i skallen och kunde inte för mitt liv komma på vilken låt det var. Jag nynnade/sjöng den för min omgivning som med lite lätt panik i blicken sa att de absolut inte hade hört den tidigare och inte alls kunde hjälpa mig och att jag måste ursäkta dem för de hade något brådskande att utföra precis nu.

Jaha, ja det var väl inte mer med det, men så läste jag ellis blogg och där hade hon skrivit om precis den låten http://alltunderhimlen.blogsome.com/2007/11/27/oh-la-la/, så jag fick hjälp med både vilken låt det var och hur texten går. Tack ellis! :o)


Låten? jamen det är ju den här http://www.youtube.com/watch?v=YE0249gmvl8

Ni lyssnar på egen risk, för refrängen sätter sig som klister i skallen på en, jag lovar!

2 kommentarer:

Maggisen sa...

Pessimistkonsulten såg jag på Ellis blogg att det var, den är ursprungligen inspelad av Ronny Eriksson och Euskefeurat. Jag tror det är dom som skrivit den också, med Ronny som textförfattare. En av dom bästa svenska låtarna som gjorts är det, tycker jag ;) Han/dom har gjort fler myyycket bra låtar, Nere vid Piteälva t ex, och Squälarn (osäker på stavningen). Lyssna på dom också så har du fler att gå och nynna på ;)))

Annela sa...

Håller med. Maken som är från Piteå introducerade dem för mig en gång i tiden. Och de är sååå bra och roliga. Nere vid Piteälva har ett skönt gung