2006-05-21

Söndag


Ja du milde, nu är EM i tjo och tjim över, och jag måste säga att jag är glad att det gick som det gick.
Stort grattis till Finland som vann spektaklet och får äran och glädje (?) att stå som värd för nästa års tjo och tjimcirkus.
Jag kan väl inte precis påstå att jag tyckte att finnarnas låt var det bästa, men det var ett kul framförande och framför allt var det befriande att slippa se ännu fler halvnakna kroppar.

Canvråla?...ja vad kan man säga? trots att hon glappade med underkäken så att platständerna höll på att trilla ut och trots religiösa tecken målade på armen så räckte det inte ända fram, och det är nog bara hon själv som sörjer för det.
Jag måste då ärligen tillstå att det gladde mig ofantligt att hon inte vann, då hade nog hennes redan stora ego spruckit.
Det lär vara final i ishockeyVM idag...och som vanligt när det gäller idrott så rör det mig inte i ryggen.
Jag kan inte begripa varför beteende som på krogen hade renderat mig ett åtal, bara kostar 2 min i utvisningsbåset om samma sak görs på en hockeyplan, nä sånt bråte kan jag vara förutan...och guskelov så är det ju frivilligt om man vill slösa bort sitt liv på idrottstittande eller inte. Jag väljer nog att ta på mig skorna och ge mig ut en runda i friska (?) luften istället :o)

5 kommentarer:

Anonym sa...

*L*
Hoppas du hade en trevlig promenad!

Annapelu sa...

"Canvråla" ha ha ha ha! Hela människan har förvandlats till en levande Barbie, snacka om 40-årskris!

Sverige vann iallafall VM-guldet!
Nu dröjer det ett tag tills det är sport på tv...flera dagar, sen börjar fotbolls-VM ;-)

Malin sa...

Ja Finnland var ingen höjdare även om det var dom väl förunnat!!!

Mildamakter sa...

mocca:...*rodnar*...eh...jag...eh..hamnade framför tv:n ändå och kan väl inte säga att jag TITTADE precis, men jag satt där åtminstone ;o)

camerazz: hon är ett bra exempel på hur illa det kan gå om man stoppar in för mycket plast i mun och ansikte..*flinar*

blogoholic: där ÄR du ju, jag har saknat dig, kul att se dig igen :o)

malin: instämmer helt och hållet :o)

Prinsessmamman sa...

Ja, jag höll mer på Lordi än Carola! =) Vi skulle skickat Andreas Johnsson, det har jag sagt hela tiden...