2006-05-14

iPod



Jag har blivit med iPod...gubevars.

Darling kom hem idag med en vit liten sötnos med 30 gb minne till mig och sa att de i affären hade bedyrat att det var så lätt såååå att hantera.

Sånt har jag hört förr...minsann, och jag tror det inte förrän jag har sett det, så jag satte den lilla sötnosen på laddning och installerade de program som skulle in i datorn för att det hela skulle fungera.

När sötnosen var mätt på ström, så var det dags att börja mata in vad jag ville ha in i den...och låt oss med en gång slå fast, den var inte alls så lätt sååååå att hantera...*fnyser*

Jag inser i o f s att min förmåga att läsa manualer inte är vad den aldrig har varit, och inte 17 har denna obefintliga förmåga blivit bättre av att hjärnan är lite vidbränd, så det slutade med att jag, halvt hysterisk var beredd att slänga sötnosen åt ett håll och manualen åt ett annat.

Då tyckte Darling att det var tid att ingripa, så med hans lugna bistånd, så har jag numera åtminstone en ljudbok i min lilla sötnos, och gu give att det tar tid att lyssna färdigt på den, för så klyddigt som det var att tanka över saker i sötnosen, så vete smen om jag kommer att gå på det igen i första taget...*sur*.

Men - förmodligen är det med detta som så mycket annat, när jag väl har lugnat ner mig så går det rätt bra ändå...men jag fattar inte, att om man kunde skicka folk till månen på 60-talet, så borde man väl i himmelens frid kunna göra en enkel överföring mellan sötnosar och datorer på 2000-talet (och då menar jag riktiga datorer, inte sådana däringa Mac *s*) och inte krångla till det för mig på detta viset, det är väl inte för mycket begärt? ;o)

5 kommentarer:

Morgondimma sa...

Ja VAD är det för fel på drag and drop

Mildamakter sa...

Precis min åsikt!...*ler belåtet*...men det kaaaan ju vara så att det är precis så man ska göra, OM man bara hittar rätt i alla dessa förbenade menyer. Jag vidhåller fortfarande att det är onödigt krångligt...*basta*! :o)

Bambi sa...

Ja, då har du en till här, som gillar enkla lösningar- inga konstiga manualer ;-))

Anonym sa...

Här kommer en och tycker samma sak! Av annan orsak. Det är omöjligt att se symbolerna på den nya fjärrkontrollen. Förstorningsglaset måste fram! Jag ber att de två gamla trotjänarna följer mig in i döden.

Mildamakter sa...

bambi och anne-maj: vad glad jag blir att se att jag inte är ensam i klubben för manualhatare :o)