2006-04-03

Måndag


Det regnar i Malmö...jag har blivit genomsur tre gånger idag och ytterkläderna har inte hunnit torka upp mellan varven, men det är smällar man får ta om det ska bli vår och sen i nästa steg sommar.

Det har kört ihop sig rent planeringsmässigt den här veckan, jag kan inte begripa hur jag har tänkt, eller rättare sagt INTE tänkt, när jag bokade in så här mycket i en och samma vecka...och eftersom vi åker iväg på fredag, så är veckan en dag kort s a s, men det blir nog bra till slut ändå. Jag tror att det hänger ihop med att jag var en vecka fel i påskplaneringen, jag har trott att påsken var en vecka mer avlägsen än den är, typiskt mig! :o)

Nu har jag börjat se över vilka ljudböcker som ska med på semestern. Jag kom på att jag lägger in dem på Darlings bärbara dator så kan jag få med mig lite fler, man får inte vara dum inte...*belåten*..och sen måste kameran och tillbehören + batteriladdaren packas...och lite vanliga pappersböcker måste ju apselut med.

En sak slog mig, receptet till Maggisens helt oslagbara citronsill måste också packas med, så att jag kan göra den till påsk. Ingen påsk eller rättare sagt, ingen storhelg utan den sillen...milda makter så god den är *ler*...och sen är det kläder, utrustning, mat och dryck som ska med...

Jisses - jag blir rent trött i hela figuren nu när jag tänker efter så mycket som ska vara klart till fredagmiddag, men lugn och fin nu, en dag i taget...

Jag går och mediterar! ;o)

2 kommentarer:

Maggisen sa...

Mmm, den sillen måste absolut finnas på påskbordet, det håller jag med om ;))

Mildamakter sa...

maggisen: yep, ingen helg utan den inte... ;o)