2006-04-23

Lägesrapport

Jag har fortfarande inte kommit ifatt mig själv efter eländet förra helgen och jag känner mig lägre än låg, gör bara det jag oundgängligen måste (och knappt det i ärlighetens namn).

Jag veeet ju att hjärtat är ok, likaså är lungorna bra mycket bättre än vad jag någonsin trodde, det mesta av vätskan har försvunnit ut kroppen...men...rädslan sitter som cementerad.

Jag kan närsomhelst känna den dödsångest jag kände när jag inte fick luft och när jag bara fortsatte att svälla och svälla och svälla...

Detta är orsaken till att jag inte är speciellt produktiv på min blogg... men jag läser fortfarande alla mina favoriter ;o)

10 kommentarer:

Mildamakter sa...

monica: mmm, det var det sannerligen...

Morgondimma sa...

Men vännen, nu blir jag ju orolig, hur är det?? Vill ju att du ska må bra.

Bambi sa...

Snälla Milda, skulle det mot all förmodan ske något liknande, åker du raka vägen till sjukhuset och det är en order!! Man väntar inte, när man har svårt att andas! Lova nu det!

Ta det bara lugnt, inte konstigt att du fortfarande är rädd, utan helt naturligt... *Kramar om*

Mildamakter sa...

morgondimma: jotack, nu är det lite bättre, men det går i vågor.
Tack för omtanken, det värmer :o)

bambi: Ja mamma! ;o) *kram*

Anonym sa...

Kan förstå att rädslan finns kvar efter det du fått vara med om. Hoppas att det du blir bättre var för dag som kommer.

Mildamakter sa...

anne-maj: tack snälla för omtanken, det värmer verkligen...

Bloggblad sa...

Hemskt! Hela tiden medan man mår bra glömmer man hur fort allt kan ändras... hoppas du blir bättre hela tiden!

Anonym sa...

Gumman då
*kramar om*
Dödsångest är inte roligt, inte heller den där rädslan man går omkring med i veckor efteråt (jag har fått astmananfall & varit illa ute)
Hoppas du hittar ett sätt att dämpa ångesten, eller iaf att bearbeta den. Sköt om dig nu.
*KRAM*

dixi sa...

dödsånget är inget vidare, den har svårt att släppa taget om en.
Ta det bara lungt och gör det du känner att du behöver göra,bara det och inget annat!
Om det så bara är vila, så räcker det!
Ta väl hand om dig, och undertiden väntar jag att du ska må bättre och skriva lite roligheter ingen.
Tänker på dig!

Mildamakter sa...

bloggblad: jotack, det går på rätt håll, men just nu har jag tandvärk, vet inte om jag ska skratta eller gråta... :o~

mocca: det känns bättre och bättre för varje dag som går, och jag inser att jag nog kommer att överleva en dag till...*ler*

andromeda: tack snälla...