2008-06-24

Tisdag 24/6



Jag har upptäckt att läsa stickbloggar är ett utmärkt sätt att bli lite piggare på...och då infinner sig ju som på beställning garnsjukan och man (dvs jag) känner att jag inte kan leva ett drägligt liv om jag inte får fylla på mitt garnförråd (som redan är mer än välfyllt, men vaddå då??).

Sagt och gjort...nu har jag beställt hem 5 härvor Malabrigo lace...nu gäller det bara att hitta ett sjalmönster på svenska som jag kan sticka några sjalar efter...*ler*.

När jag gick igenom mitt garnförråd så hittade jag tre härvor lingarn som jag totalt hade glömt att jag hade, så nu gäller det att hitta nåt kul att sticka med det också...

Garn är bra...minsann! ...nästan lika bra som att ha trädgård ;o)

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Nja - trädgården är bättre. Åtminstone på sommaren.

Annela sa...

Jag håller med dig. Garn och stickning är lika bra som trädgård.

Linda sa...

Garn är förhållandevis billig terapi :)
Fick hem nytt garn igår och nu längtar jag hem!!!

Mildamakter sa...

lilla b: inte bättre men kanske lika bra? ;o)

annela: det är helt suverän avkoppling båda sakerna...men garn är nog lite mer beroendeframkallande

linda: mitt garn har redan kommit, så det ska bara hämtas. Det kallar jag snabb service!

Annela sa...

Man kan ju kombinera de båda och sticka i trädgården:)) Det är det bästa!