2008-06-23

Måndag 23/6


TRÖTT!
Visst - det är fullmåne... visst - det har varit några sena kvällar... visst -jag går hos kiropraktor 3 ggr/v (det lär man bli trött av, när kroppen sätter igång läkningsprocesserna)... visst - det är en massa lågtryck runt omkring Skåne...men - jag behöver väl inte vara intill döden trött för det?
Nu pratar jag inte om lite lagom sömnighet inte... utan om den där bottenlösa tröttheten som inte går att sova bort.
Det är så mycket jag skulle vilja göra nu när det äntligen är sommar, men allt jag gör är att sova, sova och åter sova...huvva vad trött jag blir på mig själv.
Jag som hade tänkt lära mig sticka på engelska, jag skulle (äntligen) sticka ellis vantar, jag skulle vara riktigt social och umgås med alla dem som jag inte har träffat på länge, jag skulle baka surdegsbröd, städa riktigt noggrant, gå ner en massa kilon, vara ute och gå långa promenader, fotografera en massa, läsa några av alla de böcker jag vill läsa...och vad blir det av allt det här?
Noll...nada... zero...
Blir jag trött på mig själv eller blir jag trött på mig själv?

4 kommentarer:

Annela sa...

Jovisst blir man trött på sig, men vad ska man göra åt det? Jag tror att man får göra roliga saker som man orkar och tycker om. och vila för resten.

Morgondimma sa...

Jag har en dejt med naprapaten i veckan, det tenderar att bli mer ont än innan efter en session där

Linda sa...

Men snälla tösabiten.
Strunta nu allt det där så länge.
Om du är trött så är det sömn och vila du behöver, i massor.
Ge dig det då!
Herregud, var lite snäll mot dig själv så ska du se att du kommer att orka litegrann av allt det du vill.
Var rädd om dig. Det finns bara en av dig.
Kram

Mildamakter sa...

annela: ja, du har rätt...får försöka att fokusera på det

md: det gör inte ont att gå till kiropraktor...men jisses så trött man (dvs jag) blir efteråt!

linda: mmmm, jag vet. Ska försöka ;o)