2008-06-30

Måndag 30/6



Här och nu - det är vad som gäller för mig för närvarande.

Det har varit lite för mycket omkring mig den senaste tiden...och jag vet att det kommer att bli lite körigt ett tag framöver, så jag har helt sonika bestämt mig för "här och nu", inte tänka på det som inte hanns med igår eller som kanske inte blev så bra som jag hade tänkt mig och inte heller oroa mig inför morgondagen.

Glädje ska tas ut i förskott så att man får njuta av den två gånger, men olusten har nog av sin egen tid, den ska inte tas ut i förskott.

Här och nu!

7 kommentarer:

Annela sa...

Du är så klok!!

Hedgren sa...

Instämmer med föregående talare! Rekommenderar en bok om mindfulness av Ola Schenström. Handlar om här och nu!
Sköt om dig! Välkommen till min nya blogg!

Hedgren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mildamakter sa...

annela: mmm, jag är väl det va? *ironsk* ;o)
Dä hade jag ju inte suttit här med två utmattningsdepp i bagaget...men å andra sidan så hade jag nog aldrig börjat sticka om jag inte hade gått sönder, så inget ont som inte har något gott med sig ;o)

hedgren: jag har den...OCH här läst den, men har nog inte tagit till mig det helt och fullt...än ;o)
Härligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen!!!!

Moi sa...

Det låter mycket klokt och något som vi alla bör eftersträva:)

Mildamakter sa...

tant m: välkommen till min blogg :o)

Anki sa...

Så bra sagt! Det kan du få säga fler gånger :-)