2007-12-06

Torsdag 6/12

Den kära Morgondimma tyckte att jag skulle lista 7 av mina önskningar och dessutom motivera mina önskningar och det fick mig att tänka till lite så här på kvällskvisten.

Vad önskar jag mig egentligen, ja förutom de självklara svaren fred på jorden och mat till alla osv?

Jag beslöt mig för att vara helt egoistisk och önska mig följande:

1. Att jag kan få min GBP-operation fort som attan, jag vill inte vänta de tre år som jag har blivit förvarnad om att det kommer att ta innan det blir min tur att lägga mig under knivarna

2. Ett nytt kök och att vi både slipper att betala för det och att vi slipper vara hemma under tiden som röran håller på

3. När jag ändå är på gång så vill jag nog passa på att önska mig en helrenovering av hela lägenheten, med samma förbehåll som ovan

4. Jag skulle även väldigt gärna vilja lära mig sticka på engelska, ja även kunna klara av lite mer invecklade mönster på svenska när jag tänker närmre efter

5. En sak jag hade blivit V Ä L D I G T glad över är, om månaderna januari och februari hade strukits ur almanackan och gärna lagts till som ytterligare två sommarmånader, det hade varit bra det minsann

6. Galna kräksjukan kan gärna få utrotas...motivering onödig...väl?? ;o)

7. Sist men inte minst, så skulle jag vilja ha snuskigt mycket pengar så att vi kunde göra det vi ville utan att behöva snegla på saldot på banken

Den här önskelistan har snurrat runt i bloggvärlden ett tag nu och de flesta har väl redan blivit utmanade, så jag skickar inte den vidare till nån speciell, de som ev känner sig manade att lista sina önskningar kan göra det

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Snuskigt mycket pengar låter kul!

Mildamakter sa...

Mmm, håll tummarna för att det kommer att slå in ;o)