2007-12-10

Måndag 10/12



Idag om två veckor är det julafton! Är det klokt det? Mentalt sett är jag väl i oktober nånting, jag har lite svårt att ta in att julen är så nära, men dummare är jag ju inte än att jag begriper att oavsett vad jag tycker så blir det jul om två veckor ändå, så jag hade bestämt mig för att i år skulle jag vara klar med julkorten i god tid för idag skulle jag minsann köpa julkort och skriva dem med för den delen.

Behöver jag säga att jag glömde det? När jag cyklade hem, så kom jag att tänka på att jag nog behöver lite mer Rowangarn och så blev det en sväng inom garnaffären istället och när jag sen var på väg hem, så var det bara garn och stickning i skallen på mig, inte ett endaste julkort tänktes det på...inte förrän nu och nu ids jag inte ta på mig och ge mig ut i mörkret igen. Korten får vänta tills i morgon...eller på onsdag.

Varför göra något idag om man kan skjuta upp det till i morgon? ;o)

5 kommentarer:

Annela sa...

Blev det mer Cocoon eller nåt annat fint?

Strumpstickan sa...

Låter som ett trevligt besök i garnbutiken:)

Linda sa...

Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att lägga julkorten på hyllan det här året, men då fick jag bannor av maken.
Men än har det inte blivit några inköpta, eller gjorda för den delen, så jag undrar om jag kommer att få iväg några...
Garn är ju så mycket roligare :)

Tankevågor sa...

Jisses vad tiden går fort! Jag som hade tänkt vara ute i god tid med allt....hm....men det blir inte alltid som man tänkt.

EN sak är säker julen kommer att stå där för dörren i alla fall när det är dags. Det är bara att släppa in den ändå eller hur? ;-)

Mildamakter sa...

annela: ja, det blev de två sista nystanen av det mörkgråa som de hade i affären. Det garnet är banne mig beroendeframkallande ;o)

monica: ja, det kan man lugnt påstå. Jisses så mycket härligt garn det finns

linda: nu har jag i alla fall köpt våra kort, så nu gäller det bara att få tummarna loss och skriva dem...för som du säger, garn är roligare ;o)

londongirl: så tänker jag vart år, men ändå blir det inte så i sista änden, men som du säger, julen kommer ju ändå ;o)