2011-01-15

Lördag 15/1

Jaha - då är det Björn Ranelid som ska bli årets Peppe i Let´s Dance. Glömmer aldrig när Peppe trippade runt som en liten cirkushäst när han dansade och Björn ser ut att kunna bli en god ersättare.
All cred åt Björn som ställer upp på sådant här!

Veckan som gick var bra. Det var plusgrader varje dag så mer och mer av det vita möget har försvunnit och man börjar kunna förflytta sig utan att riskera livet för varje steg man tar.

Vi bokade (ännu) en resa till Berlin fram emot våren. Det är något med den staden som drar oss dit flera gånger per år. Kan inte sätta fingret på det, det bara känns i hela figuren att vi vill dit.

Jag blev med stegräknare i veckan och satte som mål att jag skulle trampa ihop minst 10.000 steg/dag, och hittills har jag klarat av det. Har legat på mellan 11.000 - 14.000 steg och jag har jagat steg varhelst jag har kunnat. Det blir lite av ett gift, man (dvs jag) vill se till att få ihop så många steg som möjligt under dagen så att jag slipper ge mig ut och promenera när jag kommer hem, för lat - det är jag fortfarande:o)

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

BRA stegat där! Jag känner så väl igen det där att man vill få ihop så många steg som möjligt. :-)

Vad roligt med Berlin! När ska ni åka dit?

Ha en skön helg nu!

Klimakteriehäxan sa...

Frågar mig ideligen varför jag aldrig tycks ta mig till Berlin.
Apropå stegräknare förresten ...
http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2011/01/det-sitter-i-benen.html

Mildamakter sa...

Londongirl: Vi åker i slutet av mars. Förhoppningsvis får vi möta liiiiiite vår då ;o)

Klimakteriehäxan: Prova Berlin, man skyll inte på mig om även du blir beroende :o)