2008-11-17

Måndag 17/11

Idag har det varit en bra dag, fint väder, som gjort att promenera i...och det har jag gjort.

10.718 steg för att vara exakt, nu tar jag av mig stegräknaren och lägger mig i ett varmt bad istället.

Jag har lärt mig - the hard way - vad som händer om jag sväljer en för stor tugga som är dåligt tuggad, Inte bra och inte kul...om man säger som så...

Idag hade min morfar fyllt 112 år om han hade levt. Grattis morfar, jag tror att du har koll på mig ändå, så du vet att jag tänker på dig idag ;o)

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Kanske skulle man köpa sig en stegräknare på onsdag, då man är ledig ...?

Du inspirerar mig.

Hedgren sa...

Så flitig du är med dina steg! Och tugga noga! Har hört om det där... Inte roligt!

Mildamakter sa...

elisabet: du hade säkert fått den att gå i topp varje dag, du måste ju få ihop massor av steg på jobb varje dag :o)

hedgren:Jag måste ju röra mig, och nu gör det inte ont att gå på samma sätt så det är bara att trava på :o)
Gissa om den här svensken kommer att tugga allt minutiöst framöver, det där vill jag inte uppleva igen

K sa...

Känner igen det där med att svälja för stora tuggor. Har också lärt mig den hårda vägen.
Beundrar dina promenader, själv cyklar jag 200 meter på lägsta motstånd. Har i alla fall gått upp 2 kg så dietisten är nöjd (minst 3 kvar) :-)
Tänk om jag kunde få några av dina kilon, vilket teamwork :-)
Kämpa på!
Kram

Mildamakter sa...

magalös: hurra för dig! Ja det hade ju varit helt perfekt om vi hade kunnat dela kilo med varandra, båda hade vi blivit nöjda och glada, och förhoppningsvis hade vi dessutom mått bättre båda två ;o) *kram*