2008-03-31

Måndag 31/3

Sista dagen i mars...och solen skiner. Det kan jag vänja mig vid - hur lätt som helst faktiskt!
Däremot har min värkiga kropp lite svårare att hantera att det ena veckan är 10 grader kallt och nästa vecka 11 grader varmt, men är det bara så att värmen är här för att stanna, så står jag ut med att ha ont.

Helgen tillbringades på Österlen och jag stickade färdigt en socka och hann nästan bli färdig med socka nr två (som alltid är såååå mycket segare att sticka av någon anledning) när jag insåg att jag hade glömt att ta med ett nystan garn till, så det blev till att försöka få tiden att gå utan att sticka, inte helt lätt om man är stickberoende måste jag säga.

Jag har fått tips om en bra ljudbok, Svärdet och spiran av Ken Folett, och jag började att lyssna på den i helgen när stormen ven utanför knuten.
Den utspelar sig i England under medeltiden och är - så långt som jag hittills har lyssnat - väldigt bra och Bo Jonsson som står för uppläsningen sköter sig med den äran.
Boken kan rekommenderas om man gillar böcker i historisk miljö.

Jag har för mig, att Oprah Winfrey hade den som månadens bok i ett av sina program tidigare i år och även hon var väldigt förtjust i den.

5 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Vi hoppas att solen kommer här idag efter diman:)

Linda sa...

Tack för det tipset - den åker genast upp på önskelistan :)
Håller tummarna för att vi får ännu en härlig vårdag!

Mildamakter sa...

strumpstickan: Här i Malmö tittade den fram när dimman väl hade lättat...guskelov ;o)

linda: hoppas att du kommer att tycka om den ;o)

Musikanta sa...

Visst är det förargligt när man glömmer saker som gör att man inte kan göra färdigt det som man tänkt sig. Jag stickade massor förr om åren, men sen jag fick min dator har jag inte rört några stickor.

Mildamakter sa...

musikanta: välkommen till min blogg.
Jag är nybliven stickfantast och har fortfarande inte fått helt kläm på det här med att planera framåt. Jag tror alltid att garnet ska räcka mycket längre än vad det i själva verket gör :o)