2007-04-26

Torsdag 26/4





Idag är det riktig sommar i Malmö och det nästan hörs hur allt slår ut i parker och planteringar. Den här tiden skulle jag vilja kunna konservera och stoppa i en burk, för att ta fram på vintern när jag helt misströstar om att det ska bli vår och sommar igen.


För varje år som går, så tycker jag att det blir svårare och svårare att stå ut med mörkret och kylan vintertid. Visst kan det vara vackert med snö, men det räcker banne mig med att antingen se det vita möget på bild eller uppleva det IRL max tre dagar, sen är det mer än nog för min del. Jag blir mer och mer övertygad om, att om vi lever och har hälsan när det blir dags för pension, så kommer jag att plädera för att vi ska övervintra i solen nånstans...yep - så får det bli!


Jag har inte varit speciellt flitig i bloggvärlden de senaste veckorna, orden har tagit slut för mig helt enkelt. Jag har glidit runt och läst på era bloggar men inte hittar ord för att skriva någon kommentar... och nu är det dags för semester igen för vår del, så nu försvinner jag en vecka framåt. och jag vill därför passa på tillfället att önska er alla en riktigt härlig valborgsmässohelg.

Må solen lysa och blommorna blomma :o)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack det samma och ha en fin semester vännen, och sköt om dig!
*kram*

Annela sa...

Passa på att njuuuuuta av semestern och "den härliga vår uti vårsolens glans".

Linda sa...

Känner så väl igen det där, att orden tar slut.
Känns som om jag bara pratar väder och vind...
Hoppas ni får en riktigt härlig tid i ert paradis!

Lilla B sa...

Ha det riktigt gott på semestern!

Anonym sa...

Det ska vara gott att leva! Inte ska man göra något man inte vill.. ha gott!

Tankevågor sa...

Orden kommer tillbaka bara man inte känner sig tvungen att prestera några. Ha det så skönt på semestern!

Anonym sa...

Ja, formentlig sa det er