2010-05-19

Onsdag 19/5

Jag hade fått i mitt huvud att jag ville ha ett par vita gympadojor med halvhöga skaft.


Det skulle ju inte vara något större problem att hitta sådana - kan man ju tycka.


Staden är full av affärer som inte gör annat än säljer gympadojor i olika färger och former, men se just DET är problemet.


Antingen är de klumpiga och gjorde för att springa maratonlopp, och det är inte jag gjord för, eller så är de färgglada på ett sätt som jag inte alls hade tänkt mig.


Jag upptäckte dessutom till min stora förskräckelse, att det som kallades för basketdojor och kostade 25:- när jag var ung (dvs ungefär samtida med runstenarna) kallas idag för Converse och kostar runt 500:-, och det skulle jag då aldrig få för mig att betala så halvsmålänning jag är.


Nåja, efter att ha dammsugit stans samtliga sportaffärer och dessutom hunnit med att kolla en del sådana i Berlin förra veckan, så hade jag nästan gett upp hoppet...så döm om min förvåning när jag idag gick in i en vanlig skoaffär - och där stod de, mina vita skor!


Så nu är jag glad ägare till ett par vita Adidas-kängor och kan slippa jaga runt efter något som jag verkar vara ensam om att vilja ha.

Man ska aldrig ge upp

Inga kommentarer: