2010-06-04

Fredag 4/6

Idag ska de ske.
Det ska inhandlas en sprillandes ny dator, en Mac den här gången. Varken maken eller jag har någonsin haft en sådan, men nu har vi fått för oss att just en sådan ska det bli, så är det så att jag försvinner från cybervärlden så är det helt och hållet beroende på att jag har hillat in mig i Macvärlden och inte kan hitta ut därifrån.

Är det något som jag tycker riktigt rejält illa om, så är det att byta dator. Det är så mycket meck innan man fått över allt från den gamla maskinen till den nya så man hinner blir alldeles trött i hela figuren många gånger om.
Dessutom så är jag helt totalt tekniskt ointresserad och vill att allt ska fungera bara jag sätter i sladden i väggen.
Tror inte att det blir så den här gången ärligt talat, det är nog läge för ett eller trettiotvå psykbryt, men jag har ju hela helgen på mig att gunga i gardinerna. Behöver inte inställa mig på jobb förrän på måndag sån tur är :o)

3 kommentarer:

em sa...

Lycka till!
Håller med på alla punkter - datorer och bilar ska fungera utan att jag ska behöva vara expert på dess innandömen.
Margaretha

Elisabet. sa...

"a visitor from Ystad, Skane lan", står det t.v.

Det är jag det .-)

Lycka till med bytet, säger jag bara.

Mildamakter sa...

em: tack så mycket, jag känner mig som om jag vore total nybörjare på det här med datorer,men den är så rackarns läcker att det ÄR värt att svära och svettas för att få det att fungera, eller rättare sagt, att jag ska lära mig hur den fungerar :o)

elisabet: tack snälla.
Jag är megastolt att jag har lyckats hitta min egen blogg, men det kommer nog att dröja innan h´jag hittar fram till alla mina favoritbloggare igen...och jag har noll koll på hur jag ska få in bilder i datorn, men det ger sig väl :o)