2006-09-16

Åter vardag

Nu har vi komit hem från Skottlandsresan och dessutom har vi hunnit med att vara en vecka nere på Österlen och kunnat njuta av en verkligt fin sensommarvecka.

Skottland var bara sååååå fint!
En underbar natur, trevliga människor, mycket att se, ja vi har verkligen haft en skön och härlig semester.

Hemresan var däremot fruktansvärd, det finns inget annat ord för det.

Det blåste 18 m/s och var dessutom vad båtfolket kallade för "gammal sjö", så båten krängde och gungade åt alla håll och kanter och hemresan tog 27 timmar!.
Jag trodde helt ärligt inte att vi skulle klara oss och jag lovade mig själv att OM vi motförmodan överlever detta så ska jag aldrig mer sätta mina 38:or på en båt mer, och det löftet tror jag att jag kan klara av att hålla.

Jag vill hemskt gärna åka till Skottland igen, men då kommer vi nog att flyga och sen hyra bil.

Vi betade av 9 destillerier och eftersom Darling körde, så fick jag ju offra mig och provsmaka whiskyn på de olika destillererna, vilket jag så gärna gjorde ;o)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!
Skönt att ni är välbehållna, förstår att det blev hemskt till sjöss. jag åker aldrig till sjöss på hösten. Det är roligt att smaka olika whiskey. Bara det inte blir för mycket:-)

Morgondimma sa...

härligt, själv skulle jag inte ens komma på iden att åka båt över men whiskyn kan jag stå ut med.. *blink*

Anonym sa...

Välkommen hem! En sådan hemresa hade jag nog aldrig klarat. Lider av obotlig åksjuka :-(

dixi sa...

båten över är ju lite känd för just det ,har jag hört...
kul att du är hemma igen och att du haft det bra!
Välkommen!

Anonym sa...

Det är såååå skönt att du är hemma igen och allt är som vanligt. Men hur du kan offra dej på det viset det förstår jag bara inte, whisky är INTE människoföda... *ryhyhyhyser...*

Mildamakter sa...

anne-maj: tack så mycket...jag lovar och svär att det kommer att dröja evigheters evighet innan jag åker båt igen. Jädrans tur att vi har bro till Köpenhamn :o)

morgondimma: mmm, whisky, det är bra det ;o)

unique: Tack!
Det var fullkomligt fruktansvärt...huvva vad läbbigt det var...

andromeda: tack min vän!
Ditresan var jättemysig och tog "bara" 24 timmar, men det kändes inte så långt, men hemresa kändes som 27 veckor i st f 27 timmar

maggisen: gulle dig!...men whiskyn är inget offer, det dricker jag så gärna så ;o)

Bambi sa...

Skönt att ha dig tillbaka i bloggvärlden! Uuuk, vilken gruvlig resa. Himla otur, brukar vara först i oktober som det är sånt väder.

Provsmaka whisky kunne jag däremot gärna varit med på ;-)))