2006-01-17

Tisdag

Idag har jag inte gjort många knop.
Jag pratade länge med min personalkonsulent i fånen, och efter det så såsade jag omkring utan att bli färdig att klä på mig, men efter ett MBL-möte med mig själv, så bestämde jag att det skulle bli en stadstur idag.

Sagt och gjort, det duschades och det fönades hår, det målades på ett ansikte (och jag måste ju bara säga att id-makeup är helt magnifik att jobba med, *I like*) och sen kläddes det på mååånga lager kläder...minsann.

Det var en grad kallt och blåsigt ute, och det är inget att leka med, det vet alla som utsatt sig för den iskalla snålblåsten i Skåne.

Alla vi som bor härnere borde få Twilfits långkalsonger och undertröjor gratis.

Det är världens underbaraste plagg att ha under kläderna när det blåser och/eller är kallt. De värmer precis lagom utomhus och ändå är de aldrig för varma när man väl kommer inomhus *I love*

När jag väl kom upp i stan så var det nästan lunchdags, och det fullkomligt kryllade av folk överallt, och inte fick jag tag på det jag hade tänkt köpa heller, så efter en timme så vände jag näsan hemåt igen.

Nu är klockan 15.00 och det känns som om jag inte fått något vettigt gjort idag (heller *s*), så jag kan väl lika gärna fortsätta på den slappa stilen och lägga mig i ett varmt bad tillsammans med Harriet Anderssons memoarer - en sanslöst trååååååkig bok, men jag har gett mig den på att läsa ut det...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Jag ska MBL.a med mig i morgon om min arbetstid och uppgifter. Bra och nyttiga tips hos dig:-)

Malin sa...

Låter som en bra dag ändå... Men gudar ska veta att det var kallt idag.... Jag har ju stått UTE på daigs idag utan lånkalsingar.... Håller med... Ge mig min rätt till underkläderna nu!!!

Morgondimma sa...

Kan man sträcka ut erbjudandet om fria twilfit-undisar till skaraborg också?
*huttrar och fryser*

Mildamakter sa...

bambi: det är ett märke som säljs företrädesvis på hudvårdskliniker, i alla fall är det så här i stan, och det är jättebra grejor!

anne-maj: lycka till...*ler*

malin: ja idag var det riktigt räligt, huvva vad jag frös...

morgondimma: jo det tycker jag nog allt att man kan göra, det är väl valår i år? Vi får se till att lobba om det här...*ler*

Anonym sa...

Tycker också att det låter som en ganska bra dag :) Borsett från att det verkar vara jättekallt ute brrrr....

Mildamakter sa...

mocca: ja ibland är det som förgjort, det blir lixom inget av dagen, och då ska man inte kämpa emot heller ;o)

Mildamakter sa...

monica: Ja Skåne har onekligen sina fördelar.
Ha en kul dag på stan :o)