2007-10-19

Fredag 19/10


Hos ellis http://alltunderhimlen.blogsome.com/ hittade jag följade lista:


1. När gick du upp idag? 05.15


2. Diamanter eller pärlor?Jag tycker om båda, men måste jag välja blir det nog diamanter


3. Senaste filmen du såg på bio?Det var nån film som handlade om ett av flygplanen i 11 september


4. Favorit-TV- program? Heroes, Jeriko, engelska deckare


5. Vad åt du till frukost?havregröt och 5 dl vatten med en halv pressad citron i


6. Vad är ditt andranamn? Maria


7. Din favoritmat?Det varierar, men fisk och skaldjur går alltid hem hos mig


8. Vilken mat gillar du inte?Allt för fet mat, oliver, selleri...*ryyyser*


9. Favoritchips?Jag tycker att chips är typiskt ogott och äter det aldrig


10. Vilken bil kör du? Peugeot 307 SW


11. Favoritmacka?Tyskt fullkornsbröd med god ost...mums


12. Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med?Dumhet, elakhet och småsinthet


13. Vilka är dina favoritkläder? Linnekläder är rent beroendeframkallande


14. Om du fick åka vart du ville på semester? slipper jag själv betala? I så fall vill jag gärna till Hawaii, och till Tokyo...och till Nwe York igen...och till Island igen.. och till.... ;o)


15. Favoritklädmärke? Det rör mig inte i ryggen vad det är för märke på/i mina kläder, huvudsaken är att de är sköna


16. Favorittid på dagen? Ungefär kl 1500, då är det flesta "måsten" avklarade


17. Coca Cola eller Pepsi?Pepsi om jag absolut måste välja


18. Fotboll eller ishockey?Inget av det...


19. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?Inget av det, men jag har lättare för att komma upp på morgarna än att hålla mig vaken på kvällarna


20. Pedikyr eller manikyr? Ja tack :o)


21. Vad ville du bli när du var liten?Bibliotekarie, reseledare, journalist...jag blev inget av det...


22. Bästa barndomsminnet? Alla somrar som jag tillbringade i Kämpinge hos farmor och farfar och i Småland hos mormor och morfar


23. Varit i Afrika ? Ja


24. Favoritdag i veckan?Fredag, absolut


25. Favoritrestaurant? Någon av restaurangerna på Östelen


26. Favoritblommor? Ljung


27. Favorit-snabbmatsrestaurant: jag är inte speciellt förtjust i snabbmat och undviker det i görligaste mån


28. Äger du en cykel? Oh ja, är alldeles handikappad utan den...


29. Vem fick du senaste mailet från? Det måste väl ha varit nån av de 158 mail jag har fått idag på maillistan jag är med på :o)


30. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? ingen aning


31. Läggdags?Runt 22-tiden om det är jobbdag dagen efter, annars när jag är trött


32. Senaste personen du delade en middag med?Darling


33. Vad lyssnar du till just nu? Diskljuden från köket när Darling röjer upp efter middagen


34. Favoritfärg?Svart...och blå... och grön...


35. Hur många tatueringar har du? inte en endaste...

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Diskljud är trevligt när man slipper diska:)