2006-02-17

Alla smådjävlar...



måste vara lösa idag.

I morse när jag som vanligt startade upp min dator, så fick jag ingen förbindelse med nätet. Suck!

Det är bland det värsta jag vet, när internetanslutningen inte fungerar, eftersom det brukar innebära timmar av väntan i telefonkö till supporten och en farlig massa trixande och tråcklande innan allt fungerar som det ska igen.

Jag startade om modemet och stängde av routern och ringde sen Bredbandsbolaget. Under över alla under, jag kom fram direkt (har aldrig hänt förut, det brukar ta mellan 30 och 45 minuter annars) och efter 15 min trixande så fungerade det ingen. Jippie!

(Nu återstår bara att få routern att fungera igen, det är ett evig tråcklande med det,och inget som vi klarar själv, utan vi måste muta en kompis så han kommer hit och sparkar igång det igen, men vi har i alla fall en dator som är nätansluten, det är bra!)

Sen var det dax för gymet och jag satte mig, glad i hågen, på min cykel och började trampa. Efter 200 m satte det igång att snöa riktigt rejält, lovikavantar är väl det närmaste man kan komma för att beskriva storleken på snöflingorna, och jag såg ut som en snögumma. I hate snö!

Nåväl jag kom fram till gymet och tränade som jag hade tänkt. Duschade och började cykla hemåt igen och skulle ta en runda om affären för att handla. Då kom jag på att jag hade glömt lappen med vad jag skulle handla så jag fick gå lite på gehör i affären. Det blev dyrt, om man säger så...*ler*

När jag sen till sist skulle ta ner min cykel i källaren, så var trappan dit ner snöig, så jag, cykeln, en stor matkass och min träningsväska hamnade i en enda röra nedanför trappan. Jag slog mig inte och inget gick sönder, men jag blev blöt och rejält....eh...upprörd kan man väl säga utan att överdriva. Jag svor så mycket att den snö som fanns där, smälte av svavelångorna.

Nu tänker jag inte göra ett endaste dugg mer idag, och är det någon som vill adoptera en smådjävul så skickar jag den gärna vidare, jag är då trött på den nu!

12 kommentarer:

Mildamakter sa...

camerazz: Men han är så söt sååååå ;o)

Malin sa...

Nä håll den där borta.. Har du inget källar förråd du kan låsa in den i???

Bambi sa...

Vilken dag! Tur att du inte skadade dig!! Säger som Malin, lås in omedelbart!

Anonym sa...

Mildamakter!!! Spola den där...Men sen tror jag dagen slutar bra för dig. optimisten här!

Annapelu sa...

Kanske dags att börja tulla på vinflaskan, den behöver säkert luftas...och provsmakas!

Trevlig helg!

Anonym sa...

När nätet strular kan man bli vansinnig!
Skicka´n till mej, hans bror bor redan här, så en till gör ingen skillnad,,,,så får du lite lugn o ro. Bra va? *skrattar*

Mildamakter sa...

malin: jo, men det är förbud på att lagra smådjävlar där ;o)

bambi: visst är det synd om mig, det kräver minst en flaska rödvin i kväll för att kurerar mig, eller hur? ;o)

anne-maj: ja det tror jag också, faktiskt

blogoholic: bra tips - klart att vinet måste kollas, det kaaaaan ju vara surt...(hemska tanke) *s*

rita: jag är svårt nätberoende och blir klart störd när det inte fungerar.
En st smådjävul är på väg, är taxam för att du adopterar honom, var inte snäll mot honom och skicka honom vidare norrut om du tröttnar på honom ;o)

Anonym sa...

Stackars dig *kramar om* tur att du inte slog dig "illa" när du rammlade. Jag får också¨panik när jag inte kommer ut på nätet eller om jag inte kan kommentera. Du har nog märkt att jag brukar skriva det på min blogg. Typ....nu är det segt att komma in på blogger.

Hoppas att resten av fredagen blir bättre :) I kväll kan du ju skratta lite åt Peppe igen :)
Eller vist är det snudd på att det börjar bli mer patetiskt än kul?

Anonym sa...

Peppe kan peppa dig i kväll!

Mildamakter sa...

mocca: ont krut förgås inte så lätt, käringen är väl madrasserad :o)
Pepe åkte ju ut, men jag tycker att han kunde få vara med som maskot. Karl är ju rolig, men dansa kan han INTE!

anne-maj: ja Pepes dans får mig alltid på gott humör :oD

Miss Piggy sa...

*ler*
Ha VET PRECIS hur det är när de där - smådjävlarna - är på besök!
Haft problem med nätet jag med ett tag. Har kunnat göra egna inlägg men inte kunnat svara på andras. Vilket har varit VÄLDIGT frustrerande!

Mildamakter sa...

pia: välkommen i de beroendes skara ;o)