2005-12-28

I väntan på..

ja vaddå?

Snöovädret som ska komma i natt?

Det lär ju komma oavsett om jag väntar på det eller inte.

Vi har inget bokat framöver som gör att vi måste ge oss ut på vägarna, så för vår del kan det bli ruskväder.
Darling kan promenera till jobb i morgon, och själv ska jag bara till tvättstugan i morgon bitti, och det finns nog (tyvärr) ingen snöstorm som stoppar det...om inte strömmen går förstås...*ler*.

Det jag skuuuuuulle kunna tänka mig att göra imorgon är att ge mig upp till Tempo vid GAT,(nej det heter ju Åhléns nuförtiden...eller t o m Åhléns City förresten) och försöka få tag på den formen som Husmusen bloggade om här: http://husmusen.blogg.se/281205082007_muji_p_hlns.html#trackback
den kände jag att den kommer att göra sig alldeles utmärkt i mina lådor...vaddå att jag aldrig bakar pepparkakor, eller knappt några andra kakor heller för den delen, men den kommer säkert till nytta till något, mackor eller nåt...ja, ja, kommer tid kommer råd...men jag kommer inte att pulsa i snö upp till knäna för att få tag i den i morgon, det är då ett som är säkert.
Jag börjar nå upp till den åldern då man ska tänka på sina lårbenshalsar (åhhhh vad jag tänker på dem...när det passar mig vill säga...*s*) och jag ger mig inte in på vilka äventyrligheter som helst.

Tvättstugan är nog spännande nog för mig, när jag tänker efter ;o)

11 kommentarer:

My Daily Struggles sa...

Greetings from the USA.

Batbut sa...

Men om det snöar riktigt mycket så kanske det är farligt att vara i tvättstugan? Kanske bäst Du håller Dig i sängen och äter choklad istället! Och bloggar!

Anonym sa...

Hm..intressant perspektiv Batbut skriver kring...varför ner ,in, till tvättstugan om man kan göra som hon föreslår...ska fundera över detta både en och två gånger...

Mildamakter sa...

Batbut: Det låter onekligen frestande, men jag tror att jag utmanar ödet och åker ner till tvättstugan änåd.
Är det för avskräckande så blir det divanen och pralinerna...*ler*

Annapelu sa...

Apropå risk för lårbenshalsbrytande så köpte jag ett par skor igår för att undvika just ovanstående: ett par rejäla kängor, fårskinnsfodrade med utfällbara broddar!

Så kan man smyg-gå med broddar utan att det syns så väl...

(jag tycker att det är liiiite tantvarning på broddar nämligen, men är också rädd om min rygg som kan krascha vid en ev halklandning)

Mildamakter sa...

blogoholic: begåvat, man ska vara rädd om sig, tantvarning eller inte...*ler*

Bloggblad sa...

Här har snöstormen hållit på ett tag och jag planerar så sakta att skotta mig fram till brevlådan. 15 meter - det blir nog dagens motion.

Tyvärr har jag dygnetrunttillgång på min tvättstuga - och bråten ligger alltid kvar till i morgon...

Mildamakter sa...

bloggblad: *skrattar*, ja det är kanske inte alltid så bra att ha egen tvättmaskin.
Nu är jag klar med tvätten i alla fall, och det luktar nytvättat/nystruket i hela lägenheten, nu blir det ett varmt bad tillsammans med den där islänningen som skriver deckare, vad han nu heter...*går och kollar*... Arnaldur Indridason heter han.

dixi sa...

*skrattar*, du är för skön du!

dixi sa...

jaa, pepparkaks formarna var coola, vill också ha!

Mildamakter sa...

andromeda: ja milda makter, dom hade jag ju rent glömt...och jag som redan har varit ute en gång idag...*funderar*...nä det för räcka med det, formarna får vänta tills i morgon...